Show simple item record

dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.date.accessioned2019-05-28T07:31:53Z
dc.date.available2019-05-28T07:31:53Z
dc.date.issued2017-07-29
dc.identifier.citationKansızoğlu, H. B. (2017). The comparison of vocabulary teaching methods in terms of their effect on vocabulary development: A meta-analytic review. International Online Journal of Educational Sciences, 9(3), 821-841.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1261
dc.description.abstractEğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul edilmektedir. Özellikle 21. yüzyılla birlikte eğitimde geleneksel anlayıştan uzaklaşılması, dil öğretiminin farklı alanlarında olduğu gibi kelime öğretiminde de farklı yöntem, teknik ya da materyallerin kullanılması sonucunu doğurmuştur. Bu bağlamda araştırmanın amacı; yapılmış olan çalışmalardan hareketle söz konusu kelime öğretim yöntem, teknik ve materyallerinin öğrencilerin kelime hazinesi gelişimleri üzerindeki genel etkisini belirlemektir. Meta analiz yönteminin kullanıldığı araştırma kapsamında 2000-2016 yılları arasında Türkçe öğretimi alanında yapılmış 31 yarı deneysel/deneysel çalışma sonucu sentezlenmiştir. Meta analize dâhil edilen çalışmaların etki büyüklük değeri (Hedge g) hesaplamaları, heterojenlik ve yayın yanlılığı testleri ile ara değişken analizleri Comprehensive Meta Analysis v2.0 (CMA) yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda kelime hazinesinin gelişimi üzerindeki genel etki büyüklüğünün geniş düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (g=1,133; p<.05). Çalışmaların düzeltilmiş etki büyüklüğü ise g=.79 olarak hesaplanmıştır. Öte yandan yapılan ara değişken analizleri, elde edilen etki büyüklüğü değerlerinin öğretimi yapılan söz varlığı sayısına ve kullanılan kelime öğretim yöntem, teknik ya da materyallerine göre farklılaştığını ortaya koyarken öğretim düzeyi, yayın türü, örneklem büyüklüğü, çalışma alanı ve öğretimi yapılan söz varlığı unsuru kategorilerinin etki büyüklüğü değerlerini anlamlı düzeyde farklılaştıran değişkenler olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.15345/iojes.2017.03.017en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKelime öğretimien_US
dc.subjectKelime hazinesien_US
dc.subjectMeta analizen_US
dc.titleKelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeThe comparison of vocabulary teaching methods in terms of their effect on vocabulary development: A meta-analytic reviewen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Online Journal of Educational Sciencesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage821en_US
dc.identifier.endpage841en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record