Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKansızoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorBayrak Cömert, Özlem
dc.date.accessioned2019-05-28T07:37:18Z
dc.date.available2019-05-28T07:37:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKansızoğlu, H. B., & Bayrak Cömert, Ö. (2017). The effect of the process approach on students’ writing success: A meta-analysis. Cukurova University Faculty of Education Journal, 46(2), 541-586.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1262
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, this paper investigates whether the writing success level differentiates depending on certain study characteristic. Metaanalysis has been preferred as research method in this study and among the studies which are associated with process-based writing practice, only the results of 21 experimental/quasi experimental studies that are conducted in Turkey have been synthesized which meet the inclusion criteria. In this regard, effect size measures (Hedge g) of studies included into meta-analysis, heterogeneity, publication bias tests and intervening variable analysis have been done with the use of Comprehensive Meta Analysis v2.0 (CMA) software. In the results of study, Hedge g=0,983 has been determined as the corrected effect size related to effect of process-based writing approach on students’ writing success levels. This value indicates that process-based writing approaches affect students’ writing success levels to a large extent. The results of this study reveal that –in spite of teaching levels- process based writing model, duration of practice, text type used in practice and publication type in which practice has been reported do not make a statistically significant difference in effect sizes.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, alan yazında yapılmış çalışmalardan elde edilen sonuçların birleştirilmesi yoluyla süreç odaklı yazma yaklaşımlarının öğrencilerin yazma başarı düzeylerini ne düzeyde etkilediğini belirlemektir. Bunun yanında söz konusu başarı düzeyinin belli çalışma karakteristiklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Meta analiz yönteminin kullanıldığı araştırmada, Türkiye’de süreç odaklı yazma uygulaması kapsamında değerlendirilebilecek çalışmalardan uygunluk ölçütlerini karşılayan 21 deneysel/yarı deneysel çalışma sonucu sentezlenmiştir. Bu kapsamda meta analize dâhil edilen çalışmaların etki büyüklük değeri (Hedge g) hesaplamaları, heterojenlik ve yayın yanlılığı testleri ile ara değişken analizleri Comprehensive Meta Analysis v2.0 (CMA) istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda süreç odaklı yazma yaklaşımlarının öğrencilerin yazma başarı düzeyleri üzerindeki düzeltilmiş etki büyüklüğü g=0.983 olarak belirlenmiştir. Bu değer, süreç odaklı yazma yaklaşımlarının öğrencilerin yazma başarı düzeylerini geniş düzeyde etkilediğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar, öğretim düzeyleri arasında farklılığa rağmen etki büyüklük değerlerinin uygulamada kullanılan süreç odaklı yazma modeline, uygulama süresine, uygulamada kullanılan metin türüne ve uygulamanın raporlaştırıldığı yayının türüne göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.14812/cuefd.292046en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretimien_US
dc.subjectYazma başarısıen_US
dc.subjectMeta analizen_US
dc.subjectProcess-based writing approachen_US
dc.subjectTurkish language instructionen_US
dc.subjectWriting successen_US
dc.subjectMeta-analysisen_US
dc.titleSüreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analizen_US
dc.title.alternativeThe effect of the process approach on students’ writing success: a meta-analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCukurova University Faculty of Education Journalen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56204en_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage541en_US
dc.identifier.endpage586en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster