Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’deki Suriyeli mültecilerin eğitimi: uygulamadan yansıyanlar

Thumbnail
Date
2018
Author
Gürel, Davut
Büyükşahin, Yasemin
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüz dünyasının en önemli sorunlarından biri savaşlar ve savaşların kaçınılmaz sonuçları arasında yer alan mültecilik sorunudur. Türkiye, sahip olduğu coğrafi konumdan ötürü dünyada en çok mülteci nüfusu barındıran ülkelerden biridir. Bu mültecilerin büyük bir çoğunluğunu ise sayıları yaklaşık üç buçuk milyonu bulan Suriyeli mülteciler oluşturmaktadır. Mültecilerin barınma ve beslenme gibi temel ihtiyaçlarının yanı sıra eğitim ihtiyaçları da Türkiye tarafından büyük bir özveri ile yerine getirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de bulunan Suriyeli mülteci çocuklara eğitim veren Türk öğretmenlerin görüşlerinin alınması ve mülteci çocukların eğitimine yönelik çeşitli öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine göre tasarlanan bu çalışmada veriler, yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış, veri toplama aracı olarak ise araştırmacılar tarafından geliştirilen ve on beş sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, mülteci çocuklara eğitim veren öğretmenlerin daha önce mültecilik ile ilgili bir bilgiye sahip olmadıkları, lisans eğitimleri süresince mülteci eğitimine yönelik uzun ve nitelikli bir eğitim sürecinden geçmeyip sadece mezun olduktan hemen sonra iki haftalık bir eğitimle mülteci çocuklara eğitim verdikleri, eğitim ortamında Suriye uyruklu diğer öğretmenler ile kurulan iletişimde cinsiyetin önemli bir engel teşkil ettiği, kültürel farklılıkların ve eğitim sistemi farklılıklarının mülteci çocukların eğitiminde diğer önemli engeller arasında olduğu, öğrencilerin pek çoğunda akran zorbalığı gibi şiddete dayalı davranış bozukluklarının ve psikolojik sorunların görüldüğü, özellikle de çatışma ortamına tanıklık etmiş öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarının giderilmesinin gerektiği gibi bulgulara ulaşılmıştır.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1267
Collections
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [27]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.