Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürel, Davut
dc.date.accessioned2019-05-28T08:11:52Z
dc.date.available2019-05-28T08:11:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationGürel, D. (2017). Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 236-246. 24-26 Nisan, Antalya/Türkiye.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1269
dc.description.abstractBu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak “doküman incelemesi” kullanılmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak ise 2004, 2015 sosyal bilgiler öğretim programı ve 2017 sosyal bilgiler taslak öğretim programları kullanılmıştır. Ele alınan bu programlar, içerik, kazanım, programın temel felsefesi, temel beceriler, değerler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından karşılıklı olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, 2017 taslak programında yer alan sosyal bilgilerin amaç ve yaklaşımları değerlendirildiğinde amaçlar bakımından 2004 programı ile aynı olduğu görülmektedir. Bununla birlikte sosyal bilgilere olan yaklaşımın ‘’sosyal bilimler olarak sosyal bilgiler’’ düzeyinde kaldığı düşünülebilir. 2017 taslak programında yer alan öğrenme alanlarının sayısı düşürülmüş veya adları değiştirilerek yeniden ifade edilmiştir. Öğrenme alanları tarih, coğrafya gibi disiplinler odağında hazırlanmış, kazanımlar ise disiplinler arası yaklaşımla verilmeyip ilgili disiplinle sınırlı kalmıştır. Fakat 2017 taslak programında yer alan becerilerin bir kısmının günümüz ihtiyaçları doğrultusunda güncellendiği, bir kısmının ise önceki programlarda yer alan alt becerilerin temel becerilerinin arasına alındığı ve sayısının azaltıldığı görülmektedir. Bu yönüyle fazla bir yenilik getirmediği düşüncesinin oluşmasına neden olmaktadır. 2017 taslak programında yer verilen değerlerin sayısının artırılmış, değişen günümüz koşulları gözetilerek yeniden yazılmış olsa da değer eğitiminde hangi yaklaşımların kullanılacağı belirtilmemiştir. Ölçme ve değerlendirme açısından ise 2017 taslak programda klasik ve alternatif yöntemlerinin kullanılması vurgulanmış, diğer programlardan hangi yönlerden ayrıldığı belirtilmemiştir. Tüm yönleri ile değerlendirildiğinde 2017 taslak programının önceki programlara göre çok fazla bir yenilik getirmediği söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSınırsız Eğitim ve Araştırma Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleTaslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirmeen_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.journalI. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.startpage236en_US
dc.identifier.endpage246en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster