dc.contributor.author | Gürel, Davut | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T08:11:52Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T08:11:52Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Gürel, D. (2017). Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 236-246. 24-26 Nisan, Antalya/Türkiye. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1269 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak “doküman incelemesi” kullanılmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak ise 2004, 2015 sosyal bilgiler öğretim programı ve 2017 sosyal bilgiler taslak öğretim programları kullanılmıştır. Ele alınan bu programlar, içerik, kazanım, programın temel felsefesi, temel beceriler, değerler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından karşılıklı olarak değerlendirilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre, 2017 taslak programında yer alan sosyal bilgilerin amaç ve yaklaşımları değerlendirildiğinde amaçlar bakımından 2004 programı ile aynı olduğu görülmektedir. Bununla birlikte sosyal bilgilere olan yaklaşımın ‘’sosyal bilimler olarak sosyal bilgiler’’ düzeyinde kaldığı düşünülebilir. 2017 taslak programında yer alan öğrenme alanlarının sayısı düşürülmüş veya adları değiştirilerek yeniden ifade edilmiştir. Öğrenme alanları tarih, coğrafya gibi disiplinler odağında hazırlanmış, kazanımlar ise disiplinler arası yaklaşımla verilmeyip ilgili disiplinle sınırlı kalmıştır. Fakat 2017 taslak programında yer alan becerilerin bir kısmının günümüz ihtiyaçları doğrultusunda güncellendiği, bir kısmının ise önceki programlarda yer alan alt becerilerin temel becerilerinin arasına alındığı ve sayısının azaltıldığı görülmektedir. Bu yönüyle fazla bir yenilik getirmediği düşüncesinin oluşmasına neden olmaktadır. 2017 taslak programında yer verilen değerlerin sayısının artırılmış, değişen günümüz koşulları gözetilerek yeniden yazılmış olsa da değer eğitiminde hangi yaklaşımların kullanılacağı belirtilmemiştir. Ölçme ve değerlendirme açısından ise 2017 taslak programda klasik ve alternatif yöntemlerinin kullanılması vurgulanmış, diğer programlardan hangi yönlerden ayrıldığı belirtilmemiştir. Tüm yönleri ile değerlendirildiğinde 2017 taslak programının önceki programlara göre çok fazla bir yenilik getirmediği söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme | en_US |
dc.type | presentation | en_US |
dc.relation.journal | I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.startpage | 236 | en_US |
dc.identifier.endpage | 246 | en_US |