dc.contributor.author | Ünal, Fatma | |
dc.contributor.author | Er, Harun | |
dc.contributor.author | Gürel, Davut | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T08:20:02Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T08:20:02Z | |
dc.date.issued | 2015-04-18 | |
dc.identifier.citation | Ünal, F., Er, H. & Gürel, D. (2016). Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Eğitimde gelecek arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, 303-316. 16-18 Nisan/Bartın/Türkiye | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1270 | |
dc.description.abstract | Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de iletişim hâlinde olunan diğer toplumlarla ilişkilerin sağlıklı bir şekilde devamı için önemli bir değer olarak karşımıza çıkmaktadır Bu araştırmada, 6. sınıflar için geliştiren hoşgörü değerine yönelik etkinliğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Hoşgörü değeri etkinlikleri, Mevlana, Hacı Bektaşi Veli ve Yunus Emre gibi büyük düşünürlerin felsefelerinden yola çıkılarak hazırlanmış ve etkinliğin gerçekleştirilmesinde drama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama aşaması, Bartın ilinden seçilen bir ortaokulun 6. sınıfında gerçekleştirilmiştir. Öntest-sontest deneysel desenin kullanıldığı araştırmada nicel verilerin analizinde t testi kullanılmıştır. Hoşgörü değerine yönelik hazırlanan etkinlikte son test lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | en_US |
dc.subject | Değer eğitimi | en_US |
dc.subject | Hoşgörü değeri | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | presentation | en_US |
dc.relation.journal | Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 303 | en_US |
dc.identifier.endpage | 313 | en_US |