dc.contributor.author | Tural, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T08:47:01Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T08:47:01Z | |
dc.date.issued | 2017-10-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1406 | |
dc.description.abstract | Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri
önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı
aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. Bu bakımdan sözlü tarih son yıllarda eğitim ortamlarında
farklı bir yöntem olarak dikkat çekmektedir. Sözlü tarihten; tarihsel konuların, olayların ve yaşantıların
belgelere, kanıtlara, geçmiş tecrübelere dayanarak günümüze aktarılmasında yararlanılmaktadır. Bu
araştırmanın amacı Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumlarını
ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırmada, ‘Akbaba ve Kılcan (2012) tarafından geliştirilen, Sözlü Tarih
Çalışmalarına Yönelik Tutum Ölçeği’ ile veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumlarında tarihsel aktarım boyutunda cinsiyete
göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Tarihi roman okuma değişkeni açısından da kitap okuyanlar lehine
anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Individuals’ lives in past and experiences are important for their compliance to society. Place and importance of education is crucial to transmit values, oral culture and cultural heritage elements that societies have. For that reason; oral history gets attracts in education environments as a different method in last years. Oral history is benefitted in fields of transmission of historical events and topics, livings to today by documents, proofs and past experiences. Aim of this research is to put forward attitudes of social studies teacher candidates regarding oral history studies. By this aim, data is collected with Attitude Scale regarding Oral History Studies developed by Akbaba and Kılcan (2012). At the end of research; it is found that there is significant difference between attitudes of social studies teacher candidates regarding oral history studies at the historical transmission dimension depends on sex. It is seen that there is an important difference in sense of historical novel reading parameter in countenance of people who read book. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.14686/buefad.346862 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | Sözlü tarih | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Prospective social studies teachers’ attitude towards oral history studies | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1409 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1419 | en_US |