Show simple item record

dc.contributor.authorTural, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-06-18T08:53:23Z
dc.date.available2019-06-18T08:53:23Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1407
dc.description.abstractEğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejiler denenmiştir. Türk eğitim tarihi de bu anlamda uzun ve köklü bir değişim sürecinden geçmiştir. Özellikle daha modern, daha etkili ve çok yönlü bir eğitimin amaçlandığı günlerde, Köy Enstitüleri de bir eğitim modeli olarak denenmiş olup, farklı eğitim anlayışı ile dikkat çekeneğitimkurumlarındandır. Var olduğudönem itibariyle özellikle Köy Enstitüleri aracılığıyla öğrencilere kazandırılmak istenilen eğitim anlayışı oldukça önemlidir. Çünkü var olduğu dönem içinde, bu okullar aracılığıyla eğitim faaliyetlerine alternatif bir bakış açısı geliştirilmeye çalışılmıştır. Köy Enstitüleri Cumhuriyet tarihinin iz bırakan eğitim kurumları arasında olması bakımından bu çalışmaya konu edilmiştir.en_US
dc.description.abstractEducation, throughout human history, ongoing, dynamic, and always forward-looking, which is the process. In this process, it is always better, one that might provide education for the purpose of the search for the beautiful contribution to many different practices, approaches, methods, techniques and strategies have been tried. The history of Turkish education, in this sense, long and has undergone a drastic change. Especially the more modern, more effective and versatile training of the intended days, also tested the village institutes as a model of Education, and education is one of the remarkable education institutions with a different understanding. As the period of being, particularly the training required to develop skills through the understanding of the village institutes is very important. When the period is there because, through training activities, we tried to develop an alternative perspective to these schools. Leave a trace in the history of village institutes of the Republic in terms of being among the educational institutions that has been the subject of this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectKöy enstitüsüen_US
dc.titleTürk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitülerien_US
dc.title.alternativeAn alternative model in the history of Turkish education: Village institutesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalManisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage21en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record