Retorikte Ethosun yeri
dc.contributor.author | Baba, Coşkun | |
dc.contributor.editor | Türer, Celal | |
dc.date.accessioned | 2019-06-21T07:22:39Z | |
dc.date.available | 2019-06-21T07:22:39Z | |
dc.date.issued | 2018-07-31 | |
dc.identifier.issn | 1301-0875 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1452 | |
dc.description.abstract | Retorik, klasik mantık biliminin ele aldığı sanatlardan birisidir. Klasik mantığın kurucusu Aristoteles, retoriği belli bir durumda var olan inandırma yollarını kullanma yetisi olarak tanımlamaktadır. Buna göre muhatabı ikna eden veya etmeye çalışan önermeler, çıkarımlar, argümanlar veya göstergeler (söz-yazı/sözlü-yazılı metin, resim, reklam, mimik, vb.) aslında retoriktir. Retoriğin asıl maksadı, muhatabı ikna etmektir. Dolayısıyla çeşitli türdeki akıl yürütmelerden oluşan retorik, muhatabın karar vermesinde etkili bir sanat olarak tatbik edilir. Bu çalışmada hem gündelik hayatta hem de dini, felsefi ve bilimsel her alanda kullanılan retoriğin ve iknanın tanımı, retorikte iknanın olabilmesi için hangi kanıtlama/ikna etme/inandırma yollarının kullanılması gerektiği üzerinde duruldu. Esas itibariyle Aristoteles’in ifade ettiği ikna etme yollarından ethosun tanımı, kullanımı ve kanıt değeri incelendi. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Tarcan Matbaası | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | en_US |
dc.subject | Retorik | en_US |
dc.subject | İkna | en_US |
dc.subject | Mantık | en_US |
dc.subject | Ethos | en_US |
dc.subject | Pathos | en_US |
dc.subject | Logos | en_US |
dc.title | Retorikte Ethosun yeri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | 1. Baskı | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu [11]
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü'ne ait makale çalışmalarını içerir