Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöycü, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-06-27T14:08:06Z
dc.date.available2019-06-27T14:08:06Z
dc.date.issued2018-12-15
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/intjcss/issue/41878/482913
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1545
dc.description.abstractEmsâlu’l-Hadis, kişinin muhataplarına mesajını misâllerle verdiği bir eğitim ve öğretim metodudur. Peygamberimizin (s.a.s.) tebliğini en güzel şekilde sunabilmek için kullandığı metotlardan birisidir. Emsâl metodu, öğretmenlerin derslerinde etkin bir sunum yapabilmeleri, bir konuyu diğer bir konuyla kıyaslayarak verebilmeleri ve bu sayede muhataplarının kolay öğrenmelerini temin etmesi açısından da önemli bir husustur.“Rabbinin yoluna, hikmetle, güzel öğütle çağırve onlarla en güzelbir biçimde mücadele et!”(Nahl,16/125) emri doğrultusunda Peygamberimiz (s.a.s.) öncelikle güzel öğütle mücadele mücâdele etmiştir. Hendek savaşındaki şehri koruma konusunda Selmân-ı Fârisî’nin (ö. 36/656) görüşünü beğenip uygulaması gibi zaman zaman Ashâb-ı Kirâm ile günlük meseleleri istişâre etmesi yanında çizgilerle öğretim metodu, muhataptan ziyâde onun yaptığı yanlışların öncelenmesi ve onların irdelenmesi uygulamış olduğu en güzel eğitim metotları olarak karşımıza çıkmaktadır.Öncelikle Kur’ân-ı Kerîm’de emsâlin nasıl kullanılmış olduğuna ışık tutacak bazı örnekler sunacağız. Peygamberimizin muhataplarına öğretmek istediklerini güzel örneklerle kıyasa giderek öğretmesiolarak tavsif edebileceğimiz Hadis Literatüründe Emsâlu’l-Hadîsdenilen metodu ele alıp Hadis metinlerinden bazı örnekler sunulacaktır. Öncelikle Kur’ân ve Sünnet’in verdiği örneklerden bazılarını almayı hedefledik. Hadislerde genelde “misl” kelimesiyle örnekler zikredilmiştir. Bazen de kötü, iyi gibi zıt olan durumlar, önceki toplumların ve Peygamberimizin ümmeti gibi bir konudaki aynı veya zıt durumları ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstract“Emsal al-Hadith” is an education and teaching method which is given as a messageto the interlocutors.It is one of the methods that the Prophet (p.b.u.h.) uses to present his communication in the best possible way.This method is also important for teachers to be able to make an effective presentation in their classes to make a comparison with another subject and to provide easy learning of their interlocutors.“Call your Lord's way, wisdom, good advice and fight them in the most beautiful way!”(Nahl,16/125). In the direction of this order of the Prophet (p.b.u.h.) primarily struggleswith the beautiful advice has fought.In order to protect the city in the battle of the trench, Salman al-Farisi (d. 36/656) like the application of the views and practice from time to time with the companions daily issues, as well as the teaching method of the line, rather than the interlocutor of his mistakes and their evaluation of the the most beautiful educational methods are seen.We will first present some examples that will shed light on how the prophecy was used in the Qur’an. In the Hadith Literature, we will present some examples of the Hadith texts. First of all, we aimed to get some of the examples given by the Qur'an and Sunnah.In the hadiths, examples with the word of “misl” were mentioned. Occasionally, the same or opposite situation as in the case of the evil, the good and the opposite, the previous societies, Jews, Christians and the Ummah of the Prophet.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHadisen_US
dc.subjectİslam dinien_US
dc.subjectDini eğitimen_US
dc.titleHz. Muhammed’in (s.a.s.) eğitim metotlarından emsâl (örneklerle) ile eğitim metoduen_US
dc.title.alternativeMuhammad’s (p.b.u.h.) training methods from education methods (examples)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID32734en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage36en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster