dc.contributor.advisor | Işık, Ayşe Derya | |
dc.contributor.author | Şengün, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2023-02-28T07:32:38Z | |
dc.date.available | 2023-02-28T07:32:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.citation | Şengün, A. (2021). İlkokul sosyal bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin okuduğunu anlama ve motivasyona etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/15963 | |
dc.description.abstract | Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modeli'nde öğrenme süreci birbirini takip eden sınıf dışı ve sınıf içi süreç olmak üzere iki ayrı öğrenme ortamında gerçekleşmektedir. Ters Yüz Sınıf Modelinde öğrenciler sınıf dışı öğrenme sürecine konuya ilişkin çeşitli materyallere dijital ortamlardan ulaşım sağlamaktadır. Sınıf içi öğrenme sürecinde ise aktif öğrenme etkinliklerine yer verilerek, öğrenme süreci etkin ve kaliteli hale getirilmektedir. Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinde hem sınıf içi hem sınıf dışı öğrenme sürecine oyunlaştırmanın temel kavramları olan dinamikler, mekanikler ve bileşenler yerleştirilmektedir. Bu araştırmanın amacı Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modeli'nin ilkokul sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine ve motivasyonlarına etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden kontrol gruplu öntest- sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 4. Sınıfta öğrenim gören 17 deney grubu ve 15 kontrol grubu olmak üzere 32 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama 6 hafta sürmüştür. Pandemi sebebiyle uygulama uzaktan eğitimle tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak Okuduğunu Anlama Başarı Testi ve Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 paketi kullanılarak ise Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin deney grubunun okuduğunu anlama becerisine istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olurken kontrol grubuyla kıyaslandığında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Modelin motivasyon üzerindeki etkileri incelendiğinde ise istatiksel olarak anlamlı bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.description.abstract | The Gamified Flipped Classroom Model learning process takes place in two consecutive learning environments, one outside the classroom and one inside the classroom. In the Flipped Classroom Model, students provide access to various materials related to the out-of-class learning process from digital platforms. In the classroom learning process, active learning activities are included and the learning process is made effective and of high quality. In the Gamified Flipped Classroom Model, dynamics, mechanics and components, which are the basic concepts of gamification, are embedded in the learning process both inside and outside the classroom. The purpose of this research is to examine the effect of the Gamified Flipped Classroom Model on students' reading comprehension skills and motivation in primary school social studies course. Quasi-experimental design, one of the quantitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 32 students, 17 in the experimental group and 15 in the control group, studying in the 4th grade. The application took 6 weeks. Due to the pandemic, the application was completed with distance education. Reading Comprehension Achievement Test and Social Studies Lesson Motivation Scale were used as data collection tools. In the analysis of the data, the Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks tests were performed using the SPSS 20 package. In line with the findings obtained from the research, while the Gamified Flipped Classroom Model had a statistically significant effect on the reading comprehension skill of the experimental group, there wasn't statistically significant difference when compared to the control group. When the effects of the model on motivation were examined, it was concluded that there wasn't statistically significant effect. | tr_TR |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Oyunlaştırma | tr_TR |
dc.subject | Ters yüz sınıf modeli | tr_TR |
dc.subject | Sosyal bilgiler dersi | tr_TR |
dc.subject | Okuduğunu anlama | tr_TR |
dc.subject | Motivasyon | tr_TR |
dc.subject | Gamification | tr_TR |
dc.subject | Flipped classroom model | tr_TR |
dc.subject | Social studies course | tr_TR |
dc.subject | Reading comprehension | tr_TR |
dc.subject | Motivation | tr_TR |
dc.title | İlkokul sosyal bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin okuduğunu anlama ve motivasyona etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The effect of Gamified Flipped Classroom Model on reading comprehension and motivation in primary social studies lesson | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | - | tr_TR |