Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Temel Eğitim Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • Browsing Temel Eğitim Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • Browsing Temel Eğitim Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel Eğitim Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 23

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Algoritma temelli etkinliklerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme becerisine etkisi 

      Okudur, İrem Nursanem (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Bu araştırma algoritma temelli etkinliklerin öğrencilerin problem çözme becerileri üzerinde etkisinin olup olmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Eyüpsultan ilçesinde ...
    • Thumbnail

      Arttırılmış gerçeklik temelli hikaye kitaplarının 4.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri, okuma kaygıları ve zihinsel imaj netliği üzerindeki etkisi 

      Sucu, Fatoş (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Arttırılmış gerçeklik, fiziksel dünyayı dijital ortamla birleştirerek ve daha bütünsel bir görüntü ortamı oluşturma yoluyla zengin içerikler sunan bir teknolojidir. Kullanıcılar genellikle akıllı telefon, tablet, gözlük ...
    • Thumbnail

      COVİD-19 pandemisi izolasyon dönemine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri 

      Sağlam, Özkan (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Covid-19 pandemisi ülkeleri bir çok alanda etkisi altına almıştır. Pandeminin etkilediği alanların en önemlilerinden birisi de eğitimdir. Pandemi ile birlikte ülkelerin çoğunda yüz yüze eğitime ara verilerek eğitim uzaktan ...
    • Thumbnail

      Eşli okuma yönteminin okuma güçlüğünü gidermedeki etkisi 

      Urul, Ünal (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma güçlüğünü gidermede eşli okuma yönteminin etkisi incelenmiştir. Araştırma, Bartın'daki bir ilkokuldan araştırmanın amacına uygun olarak seçileniki öğrenciyle yürütülmüştür. ...
    • Thumbnail

      Etkileşimli dinleme eğitiminin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi 

      Gürbüz, Elif (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Bu çalışmada etkileşimli dinleme eğitiminin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışma Zonguldak ili Devrek ilçesine bağlı Çaydeğirmeni TOKİ ilkokulunda yürütülmüştür. Araştırmada ön test ...
    • Thumbnail

      Etkileşimli kitap okumanın 48-72 aylık çocukların erken okuryazarlık becerileri ve yürütücü işlevleri üzerindeki etkisi 

      Çiçek, Eda Nur (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Bu araştırmada etkileşimli kitap okumanın 48-72 aylık çocukların erken okuryazarlık becerileri ve yürütücü işlevleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Deney grubunda yer alan öğrencilere (n= 22) 10 hafta boyunca etkileşimli ...
    • Thumbnail

      İlkokul 2. ve 3. sınıf öğrencilerinde çalışan bellek ve okuduğunu anlama arasındaki ilişki 

      Aydoğan, Elif (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Okuma, çocukların günlük yaşamlarındaki ve akademik öğrenmelerindeki en önemli becerilerden biridir. Okuduğunu anlama becerisi ise okuma faaliyetinin nihai hedefi olarak görülmektedir. Çünkü okuldaki öğrenmelerin önemli ...
    • Thumbnail

      İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin dikte becerileri 

      Bulu, Deniz Yağcı (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikte ve dikte ettikleri metni anlama becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılında Van ilinin Edremit ...
    • Thumbnail

      İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme 

      Muradoğlu, Ümit (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      İnsanların en önemli iletişim yollarından biri olan konuşma, toplumun her alanında sıklıkla başvurulan bir eylem özelliğini korumaktadır. Konuşma eylemi bir iletişim yolu olmakla birlikte özellikle konuşma becerisi eğitim ...
    • Thumbnail

      İlkokul öğrencilerinin problem çözme becerileri ve süreçleri 

      Süzer, Ayşen (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin problem çözme beceri düzeylerini, problem çözme beceri düzeylerini etkileyen değişkenleri ve problem çözme süreç becerilerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın ...
    • Thumbnail

      İlkokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile dijital okuryazarlık yeterlilikleri arasındaki ilişki 

      Kum, Osman (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Hızla gelişen ve değişen teknoloji, sosyal hayatı birçok alanda etkilemektedir. Bunlardan birisi de eğitim ve öğretim alanıdır. Bu etki doğrultusunda eğitim-öğretim alanında yeni öğretim araç-gereçleri ve yeni öğretim ...
    • Thumbnail

      İlkokul sosyal bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin okuduğunu anlama ve motivasyona etkisi 

      Şengün, Ayla (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modeli'nde öğrenme süreci birbirini takip eden sınıf dışı ve sınıf içi süreç olmak üzere iki ayrı öğrenme ortamında gerçekleşmektedir. Ters Yüz Sınıf Modelinde öğrenciler sınıf dışı öğrenme ...
    • Thumbnail

      Matematiksel metinlerde doğrusal ve çoklu metin kullanımı 

      Çandır, Ebru (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Matematik hayatın pek çok alanında yer almaktadır. Öğrencilerin öğretim hayatlarında matematik dersi önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilerin bu derste öğrencikleri bilgileri kalıcı hale getirmeleri onların akademik ...
    • Thumbnail

      Okul dışı matematik öğretiminin erken çocuklukta metabiliş becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi 

      Özkoçak, Demet (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Bu araştırmanın amacı, okul dışı matematik öğretiminin erken çocuklukta metabiliş becerilerinin gelişimine etkilerini incelemektir. Araştırmada, karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. ...
    • Thumbnail

      Prozodi öğretiminin okuma güçlüğü olan bir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi 

      Demirtaş, Ebru (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmanın amacı prozodi öğretiminin okuma güçlüğü olan bir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisinin okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden ...
    • Thumbnail

      STEM etkinliklerinin iki dilli öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi 

      Tiryaki, Damla Nazlıcan (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Bilgi işleme yöntemlerinin hızla değiştiği günümüz dünyasında öğrenme olgusu da farklılaşmaktadır. Bu değişime ayak uydurma doğrultusunda eğitim modelleri de çeşitlenmektedir. Günümüz insanın çok kültürlü, çok dilli ve ...
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmeni adaylarının müze eğitimine yönelik özyeterlik inançları 

      Kala, Fatma Nur (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      İlkokulda sunulan dersler, öğrencilerin yaşamları boyunca kullanabilecekleri becerilerin temelini attığı derslerdir. Öğrenciler, ilkokulda aldıkları dersler sayesinde sosyal yaşam alanı kazanmaktadır. Müzeler öğrencilere, ...
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmeni adaylarının okumaya yönelik FOMO düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi 

      Saygılı, Vuslat (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmanın temel amacı; okumaya yönelik FOMO ölçeğini geliştirerek sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı, okuma motivasyonu, okuma becerisi öz-yeterlilik algısının ve okumaya yönelik FOMO'larının ne düzeyde ...
    • Thumbnail

      Sınıf öğretmenlerinin afet bilinci algı düzeylerinin belirlenmesi 

      Bulu, Doğan (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Türkiye bulunduğu coğrafya itibariyle bir afetler ülkesidir. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yaşayan insanlar farklı zamanlarda deprem, çığ, sel, yangın, heyelan gibi birçok afetlerle karşı karşıya kalmıştır ve kalmaya ...
    • Thumbnail

      TRT çocuk kanalında yer alan 6-10 yaş grubu yerli çizgi filmlerin söz varlığı açısından incelenmesi: trafik tayfa ve dijital tayfa örneği 

      Ercan, Elif (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Çocukların dil gelişiminin desteklenmesi ve kelime hazinesinin zenginleşmesi o kültürdeki söz varlığı unsurlarıyla gerçekleşir. Dil eğitiminin temelini ise kelimeler, söz varlığı ve kelime türleri gibi kavramlar oluşturmaktadır. ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.