Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorBulu, Deniz Yağcı
dc.date.accessioned2023-02-28T12:07:56Z
dc.date.available2023-02-28T12:07:56Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationBulu, D. Y. (2022). İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin dikte becerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15972
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikte ve dikte ettikleri metni anlama becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 Eğitim-öğretim yılında Van ilinin Edremit ilçesinde öğrenim gören 103 ilkokul 2. sınıf öğrencisidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Uygulama, günde 2 saat olmak üzere toplam 12 saatte tamamlanmıştır. Öğrencilere hikâye edici ve bilgilendirici metinler dikte ettirilerek, öğrencilerin dikte becerileri belirlenmiştir. Öğrencilerin anlama becerilerini belirlemek için ise dikte ettikleri metinlere yönelik anlama soruları kullanılmıştır. Dikte becerilerine yönelik veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından "Dikte Becerisi Rubriği" geliştirilmiştir. Anlamaya yönelik veri toplamak için ise hikâye edici ve bilgilendirici metin türlerine yönelik anlama soruları hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda, ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikte becerileri ve dikte ettikleri metni anlama düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu, dikte becerilerinin hikâye edici metin düzeyi lehine anlamlı farklılık gösterdiği,dikte ettikleri metin türlerini anlama düzeylerinin bilgilendirici metin türü lehine anlamlı farklılık gösterdiği ve dikte puanları ile anlama sorularından aldıkları puanlar arasında yüksek düzeyde anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır. Dikte çalışmalarının, öğrencilerde anlamayı geliştirici bir yöntem olarak kullanılabileceği sonucu ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the level of dictation and understanding of the text they dictate in the 2nd grade primary school students. The study group of the research is 103 primary school 2nd grade students studying in Edremit borough of Van province in the 2021-2022 academic year. Survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The application was completed in a total of 12 hours, 2 hours a day. The dictation skills of the students were determined by dictating narrative and informative texts to the students. Comprehension questions for the texts they dictated were used to determine the comprehension skills of the students. A "Dictation Skills Rubric" was developed by the researcher in order to collect data on dictation skills. In order to collect data for comprehension, comprehension questions were prepared for narrative and informative text types. As a result of the research, it was found that the level of understanding the dictation and dictated text of the primary school 2nd grade students was generally at medium level, their dictation skills showed a significant difference in favor of the narrative text level, the level of understanding the text types they dictated differed significantly in favor of the informative text type, and the dictation scores and comprehension levels showed a significant difference. There was a high level of significant relationship between the scores they got from the questions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİlkokul 2. sınıftr_TR
dc.subjectDiktetr_TR
dc.subjectAnlamatr_TR
dc.subjectPrimary school 2nd grade studentstr_TR
dc.subjectDictationtr_TR
dc.subjectUnderstandingtr_TR
dc.titleİlkokul 2.sınıf öğrencilerinin dikte becerileritr_TR
dc.title.alternativeThe dictation skills of students in primary school 2nd grade classestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record