Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorÇandır, Ebru
dc.date.accessioned2023-02-28T12:48:32Z
dc.date.available2023-02-28T12:48:32Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationÇandır, E. (2022). Matematiksel metinlerde doğrusal ve çoklu metin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15976
dc.description.abstractMatematik hayatın pek çok alanında yer almaktadır. Öğrencilerin öğretim hayatlarında matematik dersi önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilerin bu derste öğrencikleri bilgileri kalıcı hale getirmeleri onların akademik gelişmelerine de katkı sağlayacaktır. Edinilen bilgilerin kalıcı hale getirilmesi için birçok yöntem ve teknik uygulanmaktadır. Bilgisayar destekli eğitim de bunlardan biridir. Eğitimde teknoloji kullanıldıkça dijital metinlerin eğitimde kullanımı da artmaktadır. Bununla birlikte doğrusal metinlere alternatif olarak çoklu metinler de eğitimde yerini almaktadır. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel metinlerde çoklu metin ve doğrusal metin kullanımlarıyla ilgili görüşlerini almaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 8 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve açık uçlu sorulardan oluşan anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde açık uçlu sorulardan oluşan anket için betimsel analiz görüşme formu için içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler doğrultusunda sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel metinlerde kullanılan çoklu metinleri faydalı buldukları görülmüştür. Matematiksel metinlerde doğrusal metin kullanan katılımcıların zamandan tasarruf sağladıklarını fakat soru çözümlerinde soru çözüm videolarının da olmasının öğrenmelerini kolaylaştıracağını dile getirdikleri görülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractMathematics is involved in many areas of life. Mathematics lessons have an important place in the education lives of students. Making the knowledge learned in this course permanent will also contribute to their academic development. Many methods and techniques are applied to make the acquired knowledge permanent. Computer aided education is one of them. As technology is used in education, the use of digital texts in education is also increasing. However, as an alternative to linear texts, hypertext that provide multimedia support also take their place in education. The aim of this research is to get the opinions of primary school teacher candidates about the use of hypertext and linear texts in mathematical texts. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group of the research consists of 8 primary school teacher candidates studying at a state university in the spring semester of the 2020-2021 academic year. A semi-structured interview form and a questionnaire consisting of open-ended questions prepared by the researcher were used as a data collection tool. In the analysis of the data, content analysis was used for the interview form and descriptive analysis for the questionnaire consisting of open-ended questions. According to the data obtained as a result of the research, it was found that primary school teacher candidates find hypertext used in mathematical texts useful. It was determined that the participants who use linear text in mathematical texts save time. However; having question solution videos in question solutions parts will facilitate their learning.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMatematiksel metintr_TR
dc.subjectDoğrusal metintr_TR
dc.subjectÇoklu metintr_TR
dc.subjectSınıf öğretmeni adaylarıtr_TR
dc.subjectMathematicstr_TR
dc.subjectMathematical texttr_TR
dc.subjectLinear texttr_TR
dc.subjectHypertexttr_TR
dc.subjectPrimary school teacher candidatestr_TR
dc.titleMatematiksel metinlerde doğrusal ve çoklu metin kullanımıtr_TR
dc.title.alternativeThe use of linear and multi-text in mathematical textstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster