Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, Yılmaz
dc.contributor.authorUraz, Hande Bilgin
dc.date.accessioned2023-03-01T06:40:29Z
dc.date.available2023-03-01T06:40:29Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationUraz, H. B. (2022). Bilişsel yük kuramı ilkelerine göre hazırlanan fen bilimleri dersi maddenin değişimi konusuyla ilgili çoktan seçmeli testin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15984
dc.description.abstractEğitim-öğretimdeki nihai amacımız edindiğimiz bilgileri aktif olarak kullanmak ve karşılaştığımız problemlere edindiğimiz bilgiler doğrultusunda çözümler sunabilmektir. Beynimiz mükemmel bir işlemci olmasına rağmen bilgileri belirli bir düzen dahilinde ve belli ilkeler çerçevesinde yüklemezsek aşırı ısınmakta ve zorlanmaktadır. Zorlanma bilişsel yükü beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı bilişsel yük kuramı ilkelerine göre hazırlanmış, fen bilimleri dersi maddenin değişimi konusuyla ilgili çoktan seçmeli testin öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Bu bağlamda bilişsel yük kuramı ilkeleri göz önünde bulundurularak, bilişsel yükü azaltması hedeflenen çoktan seçmeli 16 soruluk bir test oluşturulmuştur. Çalışmanın örneklemini Zonguldak ili Devrek ilçesinde bulunan ortaokul ve imam hatip ortaokullarında bulunan 1617, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri analizinde mann-whitney u testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda bilişsel yük kuramı ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış test ile düz test arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractOur ultimate goal in education is to actively use the information we have acquired and to offer solutions to the problems we encounter in line with the information we have acquired. Although our brain is an excellent processor, if we do not load information in a certain order and within the framework of certain principles, it overheats and becomes difficult. Strain brings cognitive load along with it. The aim of this study is to examine the effect of the multiple-choice test on the subject of change in the science lesson, prepared according to the principles of cognitive load theory, on student achievement. In this context, considering the principles of cognitive load theory, a 16-item multiple-choice test aimed at reducing cognitive load was created. The sample of the study consists of 1617, 5, 6, 7 and 8th grade students in secondary schools in Devrek district of Zonguldak province. The mann-whitney u test was used in data analysis. The mann-whitney u test was used in data analysis. In line with the findings, it is seen that there is a significant difference between the test prepared in line with the principles of cognitive load theory and the plain test.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilişsel yük kuramıtr_TR
dc.subjectFen bilgisitr_TR
dc.subjectMaddenin değişimitr_TR
dc.subjectCognitive load theorytr_TR
dc.subjectChange of mattertr_TR
dc.subjectSciencetr_TR
dc.titleBilişsel yük kuramı ilkelerine göre hazırlanan fen bilimleri dersi maddenin değişimi konusuyla ilgili çoktan seçmeli testin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of multiple choice test on the subject of change in matter for the science lesson prepared according to the principles of cognitive load theory on student achievementtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record