Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 24

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Bilgi işlemsel düşünmenin bilgi işlemsel düşünme becerilerine ve problem çözme becerisine etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması 

      Düzalan, Nihal (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırmada bilgi işlemsel düşünme temelinde yapılan öğretimin bilgi işlemsel düşünme becerilerine ve problem çözme becerilerine olan etkisini incelemek amacıyla meta-analiz yapılmıştır. Meta-analiz yöntemi için araştırma ...
    • Thumbnail

      Bilişsel yük kuramı ilkelerine göre hazırlanan fen bilimleri dersi maddenin değişimi konusuyla ilgili çoktan seçmeli testin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi 

      Uraz, Hande Bilgin (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Eğitim-öğretimdeki nihai amacımız edindiğimiz bilgileri aktif olarak kullanmak ve karşılaştığımız problemlere edindiğimiz bilgiler doğrultusunda çözümler sunabilmektir. Beynimiz mükemmel bir işlemci olmasına rağmen bilgileri ...
    • Thumbnail

      Çoklu zekâ kuramı ve uygulamalarına ilişkin fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi 

      Türk, Gonca (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Araştırmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Çoklu Zekâ Kuramı ve uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini 80 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin Çoklu Zekâ ...
    • Thumbnail

      Ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin ders çalışma alışkanlığı, ders başarısı ve ders çalışma üzerine görüşlere etkisinin incelenmesi 

      Şenkal, Sümeyra Arslan (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu çalışmanın amacı, ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin ortaokul beşinci sınıf Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme ünitesinde öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarına, ders başarılarına ve ders çalışma üzerine görüşlerine ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri dersinde zihin haritaları tekniği kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi 

      Çalışkan, Büşra (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Fen Bilimleri öğretim programıyla, öğrencileri fen okuryazarlığı kazanmış bir şekilde yetiştirmek önemlidir. Bu amaçla yetişen bir birey, bilimin doğasını ve gelişimsel olaylarını anlar; temel kavram, kural, ilke, yasa ve ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri öğretmen adaylarının organik kimya sorularını çözme süreçlerinin göz izleme yöntemi ile incelenmesi 

      Doğan, Büşra Baybaş (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının organik kimya sorularını çözme süreçlerinin göz izleme yöntemi ile ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel olmayan nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öğretime ilişkin kaygıları 

      Özaydın, İmren (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Bu çalışmanın amacı halen MEB'de görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının öğretime ilişkin kaygılarının neler olduğu, nelerden etkilendiği ve nasıl değişiklik gösterdiğini araştırmaktır. Fen eğitimi ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri öğretmenlerinin antibiyotik kullanımı ve aşılanmanın fen bilimleri öğretim programı ile bütünleştirilmesine ilişkin görüşleri 

      Yenigün, Mukaddes (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
      Araştırmanın amacı sosyobilimsel konu olarak değinilen antibiyotik kullanımı ve aşılanmanın fen eğitimindeki yerini görmektir. Nitel araştırma yaklaşımı ile yürütülen bu araştırmaya ülkemizin farklı şehirlerinde görev yapan ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretme ortamı algıları, öğretmeye ilişkin motivasyonları ve öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi 

      Kahvecioğlu, Gülşah (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin öğretmeye ilişkin motivasyonlarını belirlemek ve öğretmeye ilişkin motivasyonları ile öğretme ortamı algıları ve öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkileri belirlemektir. ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri öğretmenlerinin özel alan yeterlik eğilimlerinin durumsal yargı testi ile belirlenmesi 

      Uğuz, Esra (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)
      Öğretmenlere yönelik sürekli gelişimin sağlanması ihtiyaca yönelik mesleki gelişim hizmetleri ile gerçekleşebilir. Öğretmenlerin bilimsel yöntemlerle mesleki ihtiyaç alanlarının belirlenmesi genel ve özel mesleki yeterlik ...
    • Thumbnail

      Fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının farklı değişkenlere göre destek eğitim odasındaki fen öğretimine ilişkin yeterlik inanç düzeyleri 

      Öztürk, Sakine (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmanın amaçlarından biri fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının destek eğitim odasındaki fen öğretimine ilişkin yeterlik inanç düzeylerini belirlemek için fen öğretimi yeterlik inanç ölçeğini geliştirmektir. ...
    • Thumbnail

      Fen ve matematik eğitiminde STEM uygulamalarına ilişkin lisansüstü tezlerin içerik analizi 

      Gökçen, Saliha (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmada Türkiye'de 2011-2021 yılları kapsamında fen ve matematik eğitimleri alanında STEM uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş tezleri tematik olarak incelemek amaçlanmıştır. Hızlıca gelişmekte olan bu dünyaya ...
    • Thumbnail

      Liselere Geçiş Sistemi (LGS) fen bilimleri testi sorularının fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarıyla örtüşme düzeyinin belirlenmesi 

      Kaya, Sevilay (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Tüm eğitim kurumları kaliteli bir eğitim verme çabası içindedir. Eldeki imkanların optimum düzeyde kullanılması halinde bile bazen istenilen oranda başarının sağlanması olanaklı olmamaktadır. Bu nedenle eğitim kurumları ...
    • Thumbnail

      Matematik okuryazarlığı eğitiminin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiksel motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi 

      Söylemez, Şeyma (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Matematik eğitiminin amaçları içerisinde son yıllarda ön plana çıkan "iyi bir matematik okuryazarı olabilme" ifadesi bulunmaktadır. Aynı zamanda matematik okuryazarlığı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı [PISA]' ...
    • Thumbnail

      Matematik öğretmeni adaylarının 5E Öğrenme Modeline dayalı tasarladıkları STEM ders planlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi 

      Ceylan, Hayrun Nisa (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının 5E modeline dayalı tasarladıkları STEM ders planlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Çalışma, Batı Karadeniz Bölgesinde bir devlet ...
    • Thumbnail

      Matematik öğretmeni adaylarının ondalık gösterim konusunda pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesinde ders imecesi uygulaması 

      Ersoy, Meltem Aydın (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Öğretmenlerin etkili bir öğretim yapabilmeleri için sınıf ortamında oluşabilecek durumların farkında olmaları, sınıfa uygun ders planı hazırlayabilmeleri ve konuyla ilgili alan bilgilerinin yeterli olması gerekmektedir. ...
    • Thumbnail

      Matematik öğretmenlerinin origaminin matematik eğitiminde kullanılmasına ilişkin inançlarının ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi 

      Aydın, Filiz (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışma, matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde origami kullanımına ilişkin inançları ve öz yeterlik algılarının bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye ...
    • Thumbnail

      Matematiksel akıl ve zekâ oyunları kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiksel motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi 

      Çağan, Büşra (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu araştırma akıl ve zekâ oyunları kullanılarak yapılan öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarına, motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ...
    • Thumbnail

      Ortaokul matematik öğretmenlerinin Scratch programıyla tasarladıkları oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Cebirden yansımalar 

      Öztürk, Ahmet (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin Scratch programlama aracıyla tasarladıkları cebirsel ifadelere ilişkin oyunların öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Çalışma, Batı Karadeniz ...
    • Thumbnail

      Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğrenme ortamı algıları ve fen bilimlerini öğrenmeye ilişkin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi 

      Şimşir, Furkan (Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)
      Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öğrenme ortamı algıları ve fen bilimlerini öğrenmeye ilişkin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Aynı zamanda ortaokul öğrencilerinin öğrenme ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.