Hibrit koçluk destekli öğretimin 5.sınıf matematik dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
Abstract
Dünya değişim ve gelişim göstermektedir. Değişen dünyaya uyum sağlamak amacıyla her alanda büyük değişiklikler gerçekleşmektedir. Dünyanın hızla değişmesi ve bütünleşmesi her alanda olduğu gibi eğitim sistemini de etkilemiştir. Eğitim sistemi yaşanan bu değişimlerin en somut yansımalarının olduğu alandır. Eğitim alanındaki çalışmalar uzaktan eğitimin, ömür boyu eğitime katkısının büyük olduğunu göstermektedir. Teknolojinin eğitime yansıması sadece okullarda karşılanan bir ihtiyaç olmaktan öte eğitim ve öğretimin bir bütün olarak düşünüldüğünde; eğitimin tamamlayıcı yönü ortaya çıkmaktatır. Artık geleneksel eğitim yerini öğrenci merkezli eğitime bırakmıştır. Kullanılan öğretimde öğrencinin merkeze alındığı eğitimle, teknolojik araçlardan daha fazla yararlanılmış, öğrencinin bireysel farklılıkları dikkate alınmış, bilginin tek kaynaktan ulaşılması engellenmiş ve öğretime farklı bir bakış açısı getirilmiştir. Bu bakış açısı; sorgulayan, eleştiren, e-birey olma yolunda kendisini yenileyen, bilim ve teknolojiye uyum sağlayan, araştıran bir birey görüntüsü oluşturmuştur. Öğrenenin merkeze alındığı ve bireysel öğrenmenin ön planda olduğu öğrenme stilleri ön plana çıkmıştır Öğrencinin başarılı olabilmesi, sürecin daha etkili ve ekonomik olması amacıyla hem yüz yüze iletişim halinde olduğu hem de çevrimiçi iletişim yollarına imkân veren bir sisteme ihtiyaç duyulmaktadır. Hibrit koçluk hem teknolojinin eğitime yansımasını hem de örgün eğitimin okul dışı etkinlikler ile tamamlayıcı yönünü kuvvetlendirir ve öğrencilere değişen dünyanın etkilerinde teknolojiyi eğitime dâhil etmelerinde yardımcı olur. Hibrit koçluk sisteminin esnek yapılı sayesinde eğitime kanalize edilmesini kolay olacaktır. Hibrit koçluk aynı zamanda bireysel öğrenmeye destek verir. Bu çalışmada hibrit koçluk uygulamasının ortaokul 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki belirlenen hedef becerileri öğrenme düzeylerine etkileri değerlendirilmiştir. Ayrıca, araştırmaya katılan öğrencilerin hibrit koçluğuna ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmanın katılımcıları bir ortaokulda öğrenim gören 5.sınıf düzeyindeki yirmiyedi öğrencidir. Araştırma bulguları hibrit koçluk destekli öğretimin öğrencilerin hedef becerileri edinimi, kalıcılığı ve genellemesinin sağlanması üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Katılımcıların koçluk uygulaması ile öğretime ilişkin görüşlerinin ise olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. The world has been changing and developing constantly. To keep up with the developing world, there has been made major changes in every field. Rapid changes and integration in world affect education as well. Education system is the most concrete field where the re-flections of these changes can be seen. The studies on education show that distance educa-tion has a significant contribution to lifelong learning. Beyond being a need fulfilled at schools, the reflection of technology in education has a complementary role when educa-tion is considered as a whole. Traditional education has been already displaced by student-centered education. Together with student-centered education, technological tools have been used more(Coates, Zheping and Hong, 2021), more attention has been paid to indi-vidual differences , it has been available to access to information from different sources rather than a single one, it has provided a different points of view on education. This point of view has created a profile who is questioning, critical, innovate himself to be an e-individual, adapted to changes in science and technology. Learning styles in which self-leaning and learner- centered learning are emphasized has risen prominence. To make learners more successful and the process more effective and economical, a system that provides both face to face communication and online communication is required. Hybrid coaching strengthens both reflection of technology in education and its complementary role with out-of-education activities of formal education and helps students involving tech-nology in changing world. Thanks to its flexible structure, it will be easy to channel hybrid coaching system into education. It also supports self-learning. In this study, the effects of hybrid coaching on five-grade students' target skills in Maths class are evaluated. Also participants' opinions about coaching. Participants of the study are 27 five-grade students. Research findings indicate that hybrid coaching supported education has positive effects on learners' acquisition, permanence and generalization of target skills. Participants' opinions about learning supported with coaching are also positive.