Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzey, Sema Sulak
dc.contributor.authorHajizada, Banu
dc.date.accessioned2023-03-01T13:34:41Z
dc.date.available2023-03-01T13:34:41Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationHajizada, B. (2022). Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerinin yaşam boyu öğrenme gereksinimleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16009
dc.description.abstractÖzel gereksinimli çocuğun aileye dahil olmasıyla birlikte aile yaşamında birçok sorun meydana gelirken aileler sürekli bir değişim sürecine girmektedir. Yaşamlarındaki değişikliklerle mücadele ederken aileler şüphesiz ki birtakım gereksinimler duymaktadır. Bu çalışma ile birer yetişkin olarak ele alınan özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynlerin, çocuklarının doğmasıyla birlikte oluşan yaşam boyu öğrenme gereksinimleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada Aileler İçin Eğitim Gereksinimlerini Belirleme Formu kullanılmış ve özel gereksinimli çocuk sahibi 93 aileye uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS23 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Veriler t testi, varyans analizi (ANOVA) ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda AEGBF maddeleri ile engel türü, ailedeki çocuk sayısı, ebeveynin eğitim durumu ve çocuğun yaşı değişkenleri arasında anlamlı derecede bir ilişki olduğu, AEGBF toplam puanı ile engel türü, ailedeki çocuk sayısı arasında anlamlı derecede bir ilişki olmadığı (p>0,05) ve AEGBF toplam puanı ile ebeveynin eğitim düzeyleri arasında anlamlı derecede bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).tr_TR
dc.description.abstractWith the inclusion of the child with special needs in the family, many problems occur in family life, and families enter a continuous process of change. While struggling with the changes in their lives, families undoubtedly feel some needs. In this study, the lifelong learning needs of parents with special needs children, who are considered as adults, which occur with the birth of their children, are emphasized. In the study, the Educational Needs Determination Form for Families (AEGBF) was used and applied to 93 families with children with special needs. SPSS23 (Statistical Package for Social Sciences) program was used in the analysis of the data. Data were analyzed by t test, analysis of variance (ANOVA) and regression analysis. As a result of the analyzes, there was a significant relationship between the AEGBF items and the type of disability, the number of children in the family, the education level of the parents and the age of the child, there was no significant relationship between the total AEGBF score and the type of disability, and the number of children in the family (p>0.05). It was determined that there was a significant relationship between the total AEGBF score and the education level of the parents(p<0.05).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAile gereksinimleritr_TR
dc.subjectFamily needstr_TR
dc.subjectBeceri gereksinimi planlamasıtr_TR
dc.subjectSkill reguirements planningtr_TR
dc.subjectBedensel engelli çocuklartr_TR
dc.subjectPhysically handicapped childrentr_TR
dc.subjectBedensel engellilertr_TR
dc.subjectPhysical handicappedstr_TR
dc.subjectBilgi gereksinimleritr_TR
dc.subjectInformation requirementstr_TR
dc.subjectEğitim gereksinimitr_TR
dc.subjectEğitim ihtiyaçlarıtr_TR
dc.subjectÖzel gereksinimli çocuklartr_TR
dc.subjectChildren with special needstr_TR
dc.titleÖzel gereksinimli çocuğu olan ailelerinin yaşam boyu öğrenme gereksinimleritr_TR
dc.title.alternativeLife long learning needs of families with special needs childrentr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record