Spor bilimlerindeki akademik personelin istihdamda meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşleri
Özet
Bu çalışmanın amacı spor bilimlerindeki akademik personelin istihdamda meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Batı Karadeniz bölgesindeki spor bilimleri fakültesi ile beden eğitimi ve spor yüksekokulunda görev yapan 148 akademik personel oluşturmaktadır. Örneklem ise, çalışmaya katılan gönüllü 108 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, "Kişisel Bilgi Formu" ve "Meritokrasi Ölçeği" kullanılmıştır. "Meritokrasi Ölçeği" Liane M. Davey ve arkadaşları (1999) tarafından geliştirilmiş ve Topdemir (2019) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. SPSS-24 paket programı kullanılarak yapılan analizlerde verilerin normal dağılım göstermesi sonucunda tanımlayıcı istatistik analizlerin yanında, bağımsız gruplarda t-testi, ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda, spor bilimlerinde görev yapan akademik personelin cinsiyet, medeni durum, çalışma süresi, yaş, unvan ve görev yaptıkları üniversite değişkenleri ile meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görüşmüştür. The aim of this study is to examine the views of academic staff in sports sciences on the meritocracy approach in employment. Relational research model, one of the survey models, was used in the research. The universe of the research consists of 148 academic staff working in the faculty of sports sciences and the physical education and sports school in the Western Black Sea region. The sample consists of 108 volunteers participating in the study. "Personal Information Form" and "Meritocracy Scale" were used as data collection tools in the research. "The Meritocracy Scale" was developed by Liane M. Davey et al. (1999) and adapted into Turkish by Topdemir (2019). As a result of the normal distribution of the data in the analyzes made using the SPSS-24 package program, descriptive statistical analyzes were performed, as well as t-test for independent groups and one-way analysis of variance (ANOVA) for comparisons of more than two clusters. As a result of the research, it was seen that there was no significant difference between the gender, marital status, working time, age, title and university variables of the academic staff working in sports sciences and their views on the meritocracy approach.