Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCeyhun, Serdar
dc.contributor.authorÇetinkayalı, Gökhan
dc.date.accessioned2023-10-19T08:53:19Z
dc.date.available2023-10-19T08:53:19Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationÇetinkayalı, G. (2023). Spor bilimlerindeki akademik personelin istihdamda meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16202
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı spor bilimlerindeki akademik personelin istihdamda meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Batı Karadeniz bölgesindeki spor bilimleri fakültesi ile beden eğitimi ve spor yüksekokulunda görev yapan 148 akademik personel oluşturmaktadır. Örneklem ise, çalışmaya katılan gönüllü 108 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, "Kişisel Bilgi Formu" ve "Meritokrasi Ölçeği" kullanılmıştır. "Meritokrasi Ölçeği" Liane M. Davey ve arkadaşları (1999) tarafından geliştirilmiş ve Topdemir (2019) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. SPSS-24 paket programı kullanılarak yapılan analizlerde verilerin normal dağılım göstermesi sonucunda tanımlayıcı istatistik analizlerin yanında, bağımsız gruplarda t-testi, ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda, spor bilimlerinde görev yapan akademik personelin cinsiyet, medeni durum, çalışma süresi, yaş, unvan ve görev yaptıkları üniversite değişkenleri ile meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görüşmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the views of academic staff in sports sciences on the meritocracy approach in employment. Relational research model, one of the survey models, was used in the research. The universe of the research consists of 148 academic staff working in the faculty of sports sciences and the physical education and sports school in the Western Black Sea region. The sample consists of 108 volunteers participating in the study. "Personal Information Form" and "Meritocracy Scale" were used as data collection tools in the research. "The Meritocracy Scale" was developed by Liane M. Davey et al. (1999) and adapted into Turkish by Topdemir (2019). As a result of the normal distribution of the data in the analyzes made using the SPSS-24 package program, descriptive statistical analyzes were performed, as well as t-test for independent groups and one-way analysis of variance (ANOVA) for comparisons of more than two clusters. As a result of the research, it was seen that there was no significant difference between the gender, marital status, working time, age, title and university variables of the academic staff working in sports sciences and their views on the meritocracy approach.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSpor bilimleritr_TR
dc.subjectAkademik personeltr_TR
dc.subjectMeritokrasitr_TR
dc.subjectSports sciencestr_TR
dc.subjectAcademic stafftr_TR
dc.subjectMeritocracytr_TR
dc.titleSpor bilimlerindeki akademik personelin istihdamda meritokrasi yaklaşımına ilişkin görüşleritr_TR
dc.title.alternativeOptions of academic staff in sports sciences on employment meritocracy approachtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster