Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin girişimcilik bilgi ve niyetlerinin belirlenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin girişimcilik niyetlerini ölçmektir. Üniversite öğrencilerinin, özellikle de uluslararası öğrencilerin girişimcilik niyetlerini etkileyen ana faktörleri araştırmak ve üniversitede girişimcilik niyetlerini teşvik eden koşulların oluşturulması için önerilerde bulunmaktadır. Bu çalışmada, nicel yöntem kullanılmıştır, nicel araştırma için anket tekniğinden faydalanılmıştır. Veri toplama için Türkiye'deki üniversitelerde okuyan uluslararası öğrenciler evren olarak belirlenmiş, bu evrenden kolayda örnekleme yöntemi ile 380 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Hipotezleri test etmek için SPSS ve AMOS istatistik paket programları kullanılmıştır. Çalışmada frekans analizleri, yüzde analizleri, fark analizleri, güvenirlik ve geçerlik analizleri, korelasyon ve regresyon analizleri yapılarak, toplanan veriler analiz edilmiştir. Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın konusu ve amacı hakkında giriş bölümü yer almaktadır. İkinci bölümde uluslararası öğrenciler, girişimcilik temel kavramlar, girişimcilik bilgisi ve niyeti ile ilgili yapılmış çalışmalardan bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise çalışmanın araştırma yöntem ve metodolojisi, araştırmacı verilerin analizi ele almıştır. Son bölümde ise çalışmanın sonuçları ve öneriler yer almaktadır. Bu çalışmanın sonuçları, Türkiye'deki uluslararası öğrenciler arasında tatmin edici düzeyde girişimcilik niyeti olduğunu göstermiştir. Genel olarak, araştırma modeli anlamlıdır ve özellikle girişimcilik bilgisi üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetleri üzerinde oldukça etkilidir. Bu çalışma girişimcilik eğitiminin öğrencilerin girişimcilik niyeti üzerinde etkili olan en önemli faktör olduğunu ortaya koymuştur. Bu nedenle, üniversite müfredatlarında girişimcilik eğitiminin geliştirilmesi şiddetle tavsiye edilmektedir. The aim of this study is to measure the entrepreneurial intentions of international students studying in Turkey. It recommends investigating the main factors affecting the entrepreneurial intentions of university students, especially international students, and creating conditions that encourage entrepreneurial intentions at the university. In this study, a quantitative method was used, questionnaire technique was used for quantitative research. for data collection, international students studying at universities in Turkey were determined as the universe, and 380 students were selected as a sample from this universe by convenience sampling method. SPSS and AMOS statistical packages were used to test the hypotheses. in the study, the collected data were analyzed by performing frequency analysis, percentage analysis, difference analysis, reliability and validity analysis, correlation, and regression analysis. This study consists of four parts. in the first chapter, there is an introduction about the subject and purpose of the study. the second part mentions studies on international students, entrepreneurship basic concepts, entrepreneurship knowledge and intention. In the third part, the research study's research method and methodology and the researcher data analysis cussed. in the last section, the results and recommendations of the study are included. This study's results showed a satisfactory level of entrepreneurial intention among international students in Turkey. Overall, the research model is meaningful and entrepreneurial knowledge in particular is highly influential on university students' entrepreneurial intentions. This study revealed that entrepreneurship education is the most important factor influencing students' entrepreneurial intention. Therefore, the development of entrepreneurship education in university curricula is highly recommended.