Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2024-01-12T09:30:10Z
dc.date.available2024-01-12T09:30:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationYılmaz, R. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2023). Social-emotional learning in computersupported collaborative learning: exploring the role of group cohesion and group atmosphere. M. Seenivasan, R. Ramesh (ed.),10th International Baskent Congress On Physical, Engineering, And Applied Sciences (s. 44-48) içinde. Ankara, Türkiye : BZT Akademitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16271
dc.description.abstractComputer-supported collaborative learning (CSCL) is used in hybrid learning activities today due to its advantages, such as making students work collaboratively, providing common structuring of knowledge, and putting active learning to work. One of the main goals of CSCL is to improve students’ social-emotional learning experiences. However, not every CSCL application is successful at this point. When the studies are examined, it is stated that factors such as the CSCL groups students are involved in, and the structure of the collaborative learning environment they use in the CSCL process can affect social-emotional learning. In this study, the potential of using a CSCL environment in terms of providing socio-emotional learning is discussed. The advantages and limitations of the CSCL environment in creating social-emotional learning, group cohesion and group atmosphere are discussed.tr_TR
dc.description.abstractBilgisayar destekli işbirlikçi öğrenme (CSCL), öğrencilerin işbirlikli çalışmasını sağlama, bilginin ortak yapılandırılmasını sağlama, aktif öğrenmeyi uygulamaya koyma gibi avantajlarından dolayı günümüzde hibrit öğrenme etkinliklerinde kullanılmaktadır. CSCL'nin ana hedeflerinden biri öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme deneyimlerini geliştirmektir. Ancak bu noktada her CSCL uygulaması başarılı olmuyor. Yapılan çalışmalar incelendiğinde öğrencilerin dahil olduğu CSCL grupları, CSCL sürecinde kullandıkları işbirlikçi öğrenme ortamının yapısı gibi faktörlerin sosyal-duygusal öğrenmeyi etkileyebileceği belirtilmektedir. Bu çalışmada CSCL ortamının sosyo-duygusal öğrenmeyi sağlama açısından kullanılmasının potansiyeli tartışılmaktadır. CSCL ortamının sosyal-duygusal öğrenme, grup uyumu ve grup atmosferi yaratmadaki avantajları ve sınırlamaları tartışılmaktadır.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherBZT Akademitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectComputer-supported collaborative learningtr_TR
dc.subjectSocial-emotional learningtr_TR
dc.subjectGroup cohesiontr_TR
dc.subjectGroup atmospheretr_TR
dc.subjectBilgisayar destekli işbirlikçi öğrenmetr_TR
dc.subjectSosyal-duygusal öğrenmetr_TR
dc.subjectGrup uyumutr_TR
dc.subjectGrup atmosferitr_TR
dc.titleSocial-emotional learning in computersupported collaborative learning: exploring the role of group cohesion and group atmospheretr_TR
dc.typeconferenceObjecttr_TR
dc.relation.journal10th International Baskent Congress On Physical, Engineering, And Applied Sciencestr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4963-8083tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-2041-1750tr_TR
dc.identifier.startpage44tr_TR
dc.identifier.endpage48tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record