dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem | |
dc.date.accessioned | 2024-01-12T09:30:10Z | |
dc.date.available | 2024-01-12T09:30:10Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, R. ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2023). Social-emotional learning in computersupported collaborative learning: exploring the role of group cohesion and group atmosphere. M. Seenivasan, R. Ramesh (ed.),10th International Baskent Congress On Physical, Engineering, And Applied Sciences (s. 44-48) içinde. Ankara, Türkiye : BZT Akademi | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/16271 | |
dc.description.abstract | Computer-supported collaborative learning (CSCL) is used in hybrid learning activities today due to its advantages, such as making students work collaboratively, providing common structuring of knowledge, and putting active learning to work. One of the main goals of CSCL is to improve students’ social-emotional learning experiences. However, not every CSCL application is successful at this point. When the studies are examined, it is stated that factors such as the CSCL groups students are involved in, and the structure of the collaborative learning environment they use in the CSCL process can affect social-emotional learning. In this study, the potential of using a CSCL environment in terms of providing socio-emotional learning is discussed. The advantages and limitations of the CSCL environment in creating social-emotional learning, group cohesion and group atmosphere are discussed. | tr_TR |
dc.description.abstract | Bilgisayar destekli işbirlikçi öğrenme (CSCL), öğrencilerin işbirlikli çalışmasını sağlama, bilginin ortak yapılandırılmasını sağlama, aktif öğrenmeyi uygulamaya koyma gibi avantajlarından dolayı günümüzde hibrit öğrenme etkinliklerinde kullanılmaktadır. CSCL'nin ana hedeflerinden biri öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme deneyimlerini geliştirmektir. Ancak bu noktada her CSCL uygulaması başarılı olmuyor. Yapılan çalışmalar incelendiğinde öğrencilerin dahil olduğu CSCL grupları, CSCL sürecinde kullandıkları işbirlikçi öğrenme ortamının yapısı gibi faktörlerin sosyal-duygusal öğrenmeyi etkileyebileceği belirtilmektedir. Bu çalışmada CSCL ortamının sosyo-duygusal öğrenmeyi sağlama açısından kullanılmasının potansiyeli tartışılmaktadır. CSCL ortamının sosyal-duygusal öğrenme, grup uyumu ve grup atmosferi yaratmadaki avantajları ve sınırlamaları tartışılmaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | eng | tr_TR |
dc.publisher | BZT Akademi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Computer-supported collaborative learning | tr_TR |
dc.subject | Social-emotional learning | tr_TR |
dc.subject | Group cohesion | tr_TR |
dc.subject | Group atmosphere | tr_TR |
dc.subject | Bilgisayar destekli işbirlikçi öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Sosyal-duygusal öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Grup uyumu | tr_TR |
dc.subject | Grup atmosferi | tr_TR |
dc.title | Social-emotional learning in computersupported collaborative learning: exploring the role of group cohesion and group atmosphere | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | 10th International Baskent Congress On Physical, Engineering, And Applied Sciences | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4963-8083 | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2041-1750 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 44 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 48 | tr_TR |