Show simple item record

dc.contributor.advisorKural, Sercan
dc.contributor.authorAdalı, Esra
dc.date.accessioned2024-05-31T06:44:25Z
dc.date.available2024-05-31T06:44:25Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationAdalı, E. (2024). İstanbul ili ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve öz güvenlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16378
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İstanbul ili Esenler ilçesi ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve öz güvenlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Esenler ilçesinde MEB'e bağlı ortaokullarda öğrenim gören 21221 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise; 2022-2023 eğitim öğretim yılında Esenler ilçesindeki ortaokullarda okuyan gönüllü öğrencilerden rastgele yöntemle seçilen 192'si kız 250'si erkek 442 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür taraması yapılarak geliştirilen katılımcıların demografik bilgilerini belirlemeye yönelik Kişisel Bilgi Formu ve Phillips ve Silverman (2012) tarafından oluşturulmuş, Kalemoğlu ve diğerleri (2016) tarafından Türkçeye uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği ve Akın (2007) tarafından geliştirilen Öz Güven Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermemesi durumlarına çarpıklık ve basıklık değerleri incelenerek karar verilmiştir. Elde edilen verilere ilişkin Cronbach's Alpha değerleri incelendikten sonra parametrik testler ile istatistiksel değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca, LSD çoklu karşılaştırma testi, gruplar arasındaki farkların belirlenmesi için kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokullarda eğitim alan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının olumlu olduğu öz güven düzeylerinin ise yüksek olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the attitudes and self-confidence of secondary school students in Esenler district of Istanbul province towards physical education and sports course. The research was designed according to the relational screening model. The research population consists of 21221 students studying in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in Esenler district of Istanbul province in the 2022-2023 academic year. The research sample consists of 442 students, 192 of whom are female and 250 of whom are male, selected randomly from volunteer students studying in secondary schools in Esenler district in the 2022-2023 academic year. In the study, Personal Information Form to determine the demographic information of the participants developed by the researcher by reviewing the literature, Physical Education and Sports Lesson Attitude Scale created by Phillips and Silverman (2012) and adapted into Turkish by Kalemoğlu et al. (2016) and Self Confidence Scale developed by Akın (2007) were used as data collection tools. Whether the data showed normal distribution or not was decided by analysing the skewness and kurtosis values. After analysing the Cronbach's Alpha values of the obtained data, statistical evaluations were made with parametric tests. In addition, LSD multiple comparison test was used to determine the differences between groups. As a result of the research, it was concluded that the attitudes of secondary school students towards physical education and sports course were positive and their self-confidence levels were high.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBeden eğitimitr_TR
dc.subjectOrtaokultr_TR
dc.subjectÖz güventr_TR
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.subjectMiddle schooltr_TR
dc.subjectPhysical educationtr_TR
dc.subjectSelf-confidencetr_TR
dc.subjectSporttr_TR
dc.titleİstanbul ili ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve öz güvenlerinin değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEvalution of the attitudes and self-confidence of secondary school students in Istanbul towards physical education and sports coursetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record