Zekâ oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisi
Özet
Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözmede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin geliştirilmesinde yetersiz kalmaktadır. Zekâ oyunları dersinin öğrencilerin zihinsel becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu ifade edilmektedir. Bu çalışma zekâ oyunları eğitiminin, fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde fen bilimleri eğitimi almakta olan 3’üncü sınıf öğrencileri ile birlikte yürütülmüştür. Çalışmaya katılan katılımcıların 3’ü (%13,64) erkek ve 19’u (%83,36) kızdır. Katılımcılara zekâ oyunları eğitimi verilmiştir. Durum çalışması deseni benimsenen çalışmada California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği veri toplama amacıyla kullanılmıştır. Ölçek zekâ oyunları eğitimi öncesinde ve sonrasında uygulanarak verilen cevaplar değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının uygulama öncesinde eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük seviyede olduğu belirlenmiştir. Zekâ oyunları eğitimi sonrasında ise eleştirel düşünme eğilimlerinin zekâ oyunları almayan gruba göre gelişme gösterdiği ve normal eleştirel düşünme eğilimi seviyesine çıktığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, zekâ oyunları eğitiminin fen eğitiminin amaçlarını yerine getirmede kullanılabilecek bir araç olduğu ortaya konmuştur. Transferring knowledge only to students is inadequate in the development of their mental capacities, problem-solving skills, thinking skills, and the ability to create and use different methods to solve problems. It is stated that the course of intelligence games is effective in the development of the mental skills of the students. This study was conducted to determine the effects of education of intelligence games on critical thinking tendencies of science teacher candidates. The study was conducted with the participation of the 3rdgrade science teacher candidateswho are studying at Bartın University,Faculty of Education. Three of the participant participants (13,64%) were male and 19 (83,36%) were female. Participants were given training on intelligence games. The California Critical Thinking Tendency Scale was used for data collection in a study that was deemed to be a casestudy. The s cale wasapplied before and after intelligence games training and the given answers were evaluated. Teacher candidates were found to have a low level of critical thinking tendency prior to implementation. After the training of intelligence games, it was determined that the critical thinking tendencies were improved with respect to the group who did not take intelligence games and that they reached to the level of normal critical thinkingtenddency. As a result, intelligence games have been shown to be a tool that can be used to fulfill the goals of science education.