Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerine etkisi

Thumbnail
View/Open
2018 USEAS Ozet4.pdf (4.173Mb)
Date
2018-04
Author
Kara, Yılmaz
Savaş, Muhammed Ali
Metadata
Show full item record
Abstract
Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözümede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin geliştirilmesinde yetersiz kalmaktadır. Zeka oyunları dersinin öğrencilerin zihinsel becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu ifade edilmektedir. Bu çalışma zeka oyunları eğitiminin, fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde fen bilimleri eğitimi almakta olan 3’üncü sınıf öğrencileri ile birlikte yürütülmüştür. Çalışmaya katılan katılımcıların 3’ü (%13,64) erkek ve 19’u (%83,36) kadındır. Katılımcılara 2017-2018 güz döneminde zeka oyunları eğitimi verilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenen çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu soruların yer aldığı form kullanılmıştır. Görüşme formu eğitim öncesinde ve sonrasında uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir. Yöneltilen sorularda katılımcıların hayatında en kalıcı eğitim etkinliğinin ne olduğu sorgulanmış, fen eğitiminin gerçekleştirileceği ortam ile öğrenci ve öğretmen özellikleri ve değerlendirme aşamaları hakkındaki düşüncelerinin ifade edilmesi istenilmiştir. Katılımcılar öğrencilerin istekli, meraklı, pratik düşünen bireyler olması gerektiğini, uygulanacak ortamın öğrencinin derse karşı ilgisini arttırıcı yönde oması gerektiğinin avantajları olacağını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin merak eden, araştıran, sorgulayan ve kendini geliştiren bireyler olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Katılımcılar eğitim sonrasında zeka oyunları kullanarak fen eğitimi yapılabileceğine yönelik konulardan bahsetmişlerdir. Zeka oyunları eğitminin bakış açılarını genişlettiğini ve fen eğitiminde etkili olabileceğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğrenciler üzerinde olumlu etkileri olduğu görülen zeka oyunlarına fen eğitiminde yer verilmesi durumunda etkili olacağı düşünülmektedir.
 
Only transferring knowledge to students is inadequate in developing their mental capacities, problem solving skills, thinking skills, and the ability to create and using different methods in problem solving. It is expressed that intelligence games are effective in the development of mental skills of students. This study was conducted in order to determine the effect of education of intelligence games on science education candidates' views on science education. The study was conducted in conjunction with the 3rd grade students who are studying science at Bartın University Faculty of Education. 3 participants (13.64%) were male and 19 (83.36%) were female. Participants were trained in intelligence games during the fall semester of 2017-2018. In this study adopting the case study of qualitative research methods, a form with open ended questions developed by the researchers was used. The interview form was administered before and after the training and the results were evaluated. The questions asked were asked what is the most persistent educational activity in the participants' lives, the environment in which the science education should be carried out, and the thoughts about student and teacher characteristics and evaluation stages. Participants stated that students should be willing, curious, practical thinking individuals, and that the environment in which they are to be implemented will have the advantages of increasing the interest of the student in the course. They expressed that teachers should be curious, inquiring, questioning and self-developing individuals. Participants talked about the issues of science education using intelligence games after the training. They point out that intelligence games expand educational perspectives and can be effective in science education. As a result, it is thought that it will be effective if the intelligence games which are seen as positive effects on the students are included in science education.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/1643
Collections
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [22]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.