Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2019-07-12T08:41:39Z
dc.date.available2019-07-12T08:41:39Z
dc.date.issued2019-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1652
dc.description.abstractİnfografikler belirli bir konu hakkında görsel bir bilgi sunmak için metin ve çeşitli grafik bileşenlerini belirli bir düzende sunulmasını sağlayan, verilerin görsel bir temsilini sağlayan araçlardır. İnfografikler karmaşık ve anlaşılması zor olan verilerin/konuların, görsel bir biçimde, dikkat çekici, basit ve anlaşılır olarak sunulması amacıyla kullanılabilmektedir. Bu nedenlerden ötürü eğitimde soyut ve anlaşılması zor olan konuların öğretimi sürecinde eğitsel bir materyal olarak kullanılabilmektedir. Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel amaçlı infografik tasarımı ve kullanımına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma 20 ilköğretim matematik öğretmeni adayı üzerinde ve nitel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğretmen adayları infografik tasarımı sürecinin; bilgisayar kullanma bilgi ve becerilerinin geliştirilmesinde, eğitimde materyal tasarım ilkelerinin etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenilmesinde faydalar sağladığını belirtmektedir. Ayrıca infografik tasarımının; yaratıcı düşünmeyi geliştirme, problem çözme ve araştırma becerilerini geliştirme noktasında işe yarar olabileceğini belirtmektedir. Yine öğretmen adayları ders materyali olarak infografiklerin kullanımının; matematikte kavram yanılgılarının giderilmesinde, öğrencilerin derse yönelik ilgilerini ve güdülenmelerini geliştirmede, akademik başarı ve performanslarının artırılmasında, derse yönelik tutumların olumlu yönde geliştirilmesinde işe yarar olabileceklerini ifade etmektedir. Diğer taraftan öğretmen adaylarından bazıları infografiklerin daha fazla ayrıntı ve bilgi gerektiren karmaşık konuların öğretiminde kullanımının etkililiğinin sınırlı olabileceğini ve tasarımının zor olabileceğini ifade etmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda infografiklerin tasarımına ve matematik eğitiminde kullanımına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractInfographics are tools that provide a visual representation of the data, allowing text and various graphic components to be presented in a specific order to provide a visual information about a particular subject.Infographics can be used to present complex, difficult-to-understand data that are complex and difficult to understand.For these reasons, it can be used as an educational material in the process of teaching the subjects which are abstract and difficult to understand in education.In this research, the opinions of the pre-service teachers of primary school mathematics on the infographic design and usage of educational purposes were examined.The research was conducted on 20 primary mathematics pre-service teachers and using qualitative method.When the findings of the research are examined, the pre-service teachers are able to evaluate the process of infographic design; in the development of knowledge and skills of computer use, it provides benefits in providing effectiveand permanent learning of material design principles in education.In addition, the infographic design; it may be useful to develop creative thinking, problem solving and research skills.Furthermore, pre-service teachers use the infographics as a course material; in the elimination of misconceptions in mathematics, to improve students' interest and motivation for the course, improving academic success and performance, and in developing positive attitudes towards the course. On the other hand, some of the pre-service teachers state that the effectiveness of the use of infographics in teaching complex subjects that require more detail and knowledge may be limited and the design may be difficult.According to the findings obtained from the research, various suggestions have been made for the design of infographics and its use in mathematics education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVeri görselleştirmeen_US
dc.subjectÖğretim teknolojilerien_US
dc.subjectÖğretim teknolojileri ve materyal tasarımıen_US
dc.subjectBilgi grafiklerien_US
dc.subjectİnfografiken_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectBilgi ve iletişim teknolojilerien_US
dc.subjectMatematik eğitimien_US
dc.subjectMesaj tasarımıen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmen adaylarının eğitimde infografiklerin kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster