Show simple item record

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.authorÇevik, Arzu
dc.date.accessioned2019-07-19T08:12:16Z
dc.date.available2019-07-19T08:12:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationÖzdemir, S. ve Çevik, A. (2018). Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Yazmaya Yönelik Tutuma ve Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 141-153.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1679
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutumlara ve yaratıcı yazma başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunda Bartın il merkezinde bulunan Gazi Ortaokulu beşinci sınıflarından 50 öğrenci yer almaktadır. Yazmaya yönelik tutumlar Yazı Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği ile belirlenmiştir. Yaratıcı yazma başarısı öğrenci kompozisyonları ile belirlenmiştir. Öğrenci kompozisyonları Yaratıcı Yazma İçin Değerlendirme Ölçütleri Formu ile puanlanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında fark olup olmadığını belirlemek üzere bağımsız gruplar için t testi, grupların kendi içinde fark olup olmadığını tespit etmek için bağımlı gruplar t testi yapılmıştır. Yaratıcı yazma başarısını değerlendirmek için öğrenci kompozisyonları iki uzman tarafından değerlendirilmiştir. Puanların güvenirliği Pearson korelasyon katsayısı ile belirlemiştir. Deneysel çalışmalar sonrasında yazmaya yönelik tutum açısından deney grubunun ön ve son testleri arasında anlamlı bir fark olduğu; kontrol grubunun ön ve son testleri arasında ise anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının son test ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Yaratıcı yazma başarısı açısından deney grubunun ön ve son testleri arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Kontrol grubunun ön ve son testleri arasında da yaratıcı yazma başarısı ön test-son test puanları arasında anlamlı bir fark belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarının son test puanları arasında yapılan karşılaştırmada, deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this studywas to determine the effect of creative writing activities on writing attitudes and the success of creative writing. The pre-test and post-test control group experimental design has been used in thestudy. In the study group, 50 students from the fifth grade of Gazi Secondary School in Bartın city center were located. The attitudes towards writing were determined by the Writing Attitude Scale. Creative writing success was determined by student compositions. Student compositions were scored using the Evaluation Criteria for Creative Writing Form. Independent sample t-test was used to determine whether there was a difference between the inter-groups, and paired sample t-test was used to determine whether there was a difference within the inner-group. To determine the creative writing success, student compositions were evaluated by two experts.After experiential studies it was seen that there was a significant difference between the pre and post-tests of the experimental group in terms of the attitude toward writing but there was no significant difference between the pre and post-tests of the control group. It was determined that there was a significant difference between the final test averages of the experimental and control groups in favorof the experimental group.In terms of creative writing success, it was determined that there was a significant difference between the pre and post-tests of both experimental and control groups.It was determined that there was a meaningful difference between the pre and post-tests of the experimental group in terms of creative writing success. There was also a significant difference between the pre and post-tests of the control group. It was found that there was a significant difference in favor of the experimental group in comparison between the final test scores of experimental and control groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17679/inuefd.336990en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı yazmaen_US
dc.subjectYazmaya yönelik tutumen_US
dc.subjectYaratıcı yazma başarısıen_US
dc.subjectCreative writingen_US
dc.subjectAttitudes towards writingen_US
dc.subjectCreative writing successen_US
dc.titleYaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutuma ve yaratıcı yazma başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of creative writing studies on attitudes towards writing and the creative writing successen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID35896en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage153en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record