Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuman, Burcu
dc.contributor.authorSargın, Bengü
dc.date.accessioned2019-08-05T06:14:55Z
dc.date.available2019-08-05T06:14:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationDUMAN, B., & SARGIN, B. (2019). Modüler Öğretim Programına İlişkin Meslek Dersi Öğretmenlerinin Metaforik Algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 509–521.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1713
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma, nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 90 meslek dersi öğretmenidir. Veriler, anket formuyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuçta, modüler öğretim programına ilişkin toplam 75 metafor geliştirmiştir. En fazla tekrarlanan “kılavuz” metaforu olmuştur. Kılavuz metaforunu puzzle, fener, hayat, rehber, direksiyon, araç ve pusula metaforları izlemiştir. Metaforlar, benzetme yönlerine göre kategorilere ayrılmıştır. En fazla metafor, modüler yapı kategorisinde toplanmıştır. Metaforların büyük çoğunluğu modüler öğretim programına ilişkin olumlu ifadeler içermektedir. Meslek dersi öğretmenlerinin modüler öğretim programına ilişkin bilgi, tecrübe ve olumlu bir algıya sahip oldukları söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to find out the metaphoric perceptions of teachers of vocational educati-on on modular teaching program. The study was designed according to the case study on the basis of qualitative approach. The study group was 90 vocational course teachers. The data collection tool used in the study was a questionnaire form prepared by the researchers. At the end of the study, a total number of 75 metaphors were developed regarding the modular teaching program. The most often used metaphor was “guide” and was followed by puzzle, lantern, life, guidebook, wheel, car and compass. The most metaphor was collected in the “modular stru-cture” category. The vast majority of metaphors have positive expressions about the modular curriculum. It can be said that the vocational course teachers have knowledge, experience and a positive perception about the modular teaching program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.2573en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectModüler öğretimen_US
dc.subjectMeslek dersi öğretmenien_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectModular teachingen_US
dc.subjectVocational course teacheren_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.titleModüler öğretim programına ilişkin meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarıen_US
dc.title.alternativeMetaphoric perceptions of vocational course teachers on modular teaching programen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID60560en_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage509en_US
dc.identifier.endpage521en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster