dc.contributor.author | Balyemez, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2019-08-08T06:54:29Z | |
dc.date.available | 2019-08-08T06:54:29Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1746 | |
dc.description.abstract | Öğrenci, öğretimin merkezidir. Hazırlanan programlarda ve seçilen öğretim tekniğinde dikkate alınacak ilk unsur öğrencidir. Öğretim sürecinde, işlenen konu ile diğer dersler arasında ilişki kurmak, öğrenmeyi kolaylaştırır ve daha çok öğrenme sağlar. Öğretmenin önemli görevlerinden biri de öğretim sürecinde, işlenen konu ile diğer dersler arasında ilişki kurdurmaktır. Yapılandırmacı yaklaşım anlayışı ile hazırlanan yeni ilköğretim ve ortaöğretim programlarında, diğer derslerle ilişki kurulması gerektiği belirtilmiş ancak bu ilişkinin hangi kazanımla ve nasıl kurulacağı açıklanmamıştır. Bu çalışmada, ortaöğretim Dil ve Anlatım dersi ile Matematik, Kimya ve Geometri dersleri arasında ilişki kurulmuş, dil bilgisi öğretiminde bu derslerden nasıl yararlanılacağı örneklerle açıklanmıştır | en_US |
dc.description.abstract | A student is th centre of the education. The student should be considered as the most signicant factor, while preparing programs and choosing educational technigues. In teaching process, establishing a relationship betweem the related and the other subjects makes it esay to learn and provide more learning. One of the important duties of a tecaher during the educational process is that to build a bridge between the topic being tought and the other subjects. At the primary ans secondary scholl programs that have been prepared with an understanding constructive approach it has been mentioned that there should be a relation with other subjects; hoeever it has not been defined with which acguisition and how it will be formed. In this study, the relationship between Language and Narration courses in secondary teaching and Maths, Chemistry and Geometry has been established. The way how to benefit from these courses in grammar teaching has been explained with examples. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dil bilgisi | en_US |
dc.subject | Dil bilgisi öğretimi | en_US |
dc.subject | Türkçe | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Öğretim yönetimi ve sunumu | en_US |
dc.subject | Grammar teaching | en_US |
dc.subject | Turkish | en_US |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.subject | Turkish teaching | en_US |
dc.title | Dil bilgisi öğretiminde diğer derslerden yararlanma | en_US |
dc.title.alternative | Taking advantage of other subjects in grammar teaching | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Çağdaş Eğitim | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 29785 | en_US |
dc.identifier.issue | 362 | en_US |
dc.identifier.startpage | 32 | en_US |
dc.identifier.endpage | 38 | en_US |