Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞentürk, Burcu
dc.contributor.authorDemir, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-08-27T06:47:03Z
dc.date.available2019-08-27T06:47:03Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1805
dc.description.abstractThe study investigated the attitudes of foreign students’ toward learning Turkish as a second language. The study was carried out with 30 foreign students studying at Bartın University the Language Education and Instruction Application and Research Center in the 2018-2019 academic year by administering a survey designed on a five-point Likert scale with 43 items. The scales examined in the questionnaire were “integrativeness, attitudes to L2 community, cultural interest, attitudes to learning Turkish, criterion measures, ideal L2 self, ought-to L2 self, family influence, instrumentality (promotion and prevention), and fear of assimilation”. The data were analyzed by using SPSS program. The results revealed that Foreign first-year university students had positive attitudes towards learning Turkish since they need it in their lives and through their education.en_US
dc.description.abstractÇalışmada yabancı öğrencilerin ikinci dil olarak Türkçe öğrenmeye yönelik tutumları incelenmiştir. Çalışma, beşli Likert ölçeğinde 43 maddeden oluşan bir anket uygulanarak, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bartın Üniversitesi Dil Eğitim ve Öğretim Uygulamave Araştırma Merkezi'nde okuyan 30 yabancı öğrenciyle gerçekleştirildi. Anketteki maddeler, Dörnyei ve Csizér (2006) ve Ryan (2005) tarafından yakın zamanda tasarlanmış bir anketten seçilmiştir. Çalışmanın amacı olarak kullanılan alanlar: bütünlük, bütünleşme, ikinci öğrenilen dil topluluğuna tutum, kültürel ilgi, Türkçe öğrenmeye yönelik tutum, ölçüt önlemleri, ideal ikinci dil öz, kendi kendine ikinci dil edinimi özeti, aile etkisi, araçsallık (tanıtım ve önleme) ve asimilasyon korkusu. Toplanan veriler SPSS istatistik programında tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edildi. Sonuçlar, Yabancı birinci sınıf üniversite öğrencilerinin, enstrümantal nedenlerden ötürü, ikinci bir dil olarak Türkçe öğrendiklerini ve ayrıca, bütünleştirici motivasyonun,bir dereceye kadar katılımcılar için baskın motivasyonel yönelim olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKaraelmas Journal of Educational Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectESL learnersen_US
dc.subjectYabancı öğrencileren_US
dc.subjectDil öğrenme becerisien_US
dc.subjectYabancı dilen_US
dc.titleAn insight into the attitudes of foreign ESL students to learning Turkishen_US
dc.title.alternativeTürkçeyi ikinci dil olarak öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe öğrenmeye yönelik tutumlarına bir bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaraelmas Journal of Educational Sciencesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.endpage151en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster