Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnal, Fatma
dc.contributor.authorGözübüyük, Durdane
dc.date.accessioned2019-10-17T08:19:21Z
dc.date.available2019-10-17T08:19:21Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationGözübüyük, D. (2019). Yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin girişimcilik becerisi üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1912
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının girişimcilik becerileriyle yaratıcılık, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunun 2016 - 2017 akademik yılında Bartın Üniversitesinde birinci sınıflarında ve dördüncü sınıflarında öğrenimine devam eden 417 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının girişimcilik niyetleri, “Girişimcilik Niyeti Ölçeği” ile ölçülmüştür. Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin “Yansıtıcı Düşünme Eğilimi” (YANDE) Ölçeği, “Eleştirel Düşünme Eğilimi” ölçeği, Yaratıcılığa ilişkin öğrencilerin örtük düşüncelerini ölçmek amacıyla “Yaratıcılık Hakkında Ne Düşünüyorsunuz”(YHND) ölçeği kullanılmıştır. Veri analizleri için SPSS-25.0 paket programı kullanılmış ve verilerin çözümlenmesi aşamasında parametrik testlerden t testi ve tek yönlü ANOVA testi, doğrusal korelasyon testi ile çoklu doğrusal regresyon analizine başvurulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationships between the entrepreneurship skills of the prospective teachers, creativity, critical thinking and reflective thinking tendencies. The research was conducted with relational survey model. The study group was determined by criterion sampling method. The study group consisted of 417 pre-service teachers in Bartın University in 2016-2017 academic years. Entrepreneurship intentions of the prospective teachers were measured by the “Entrepreneurship Intention Scale”. “Reflective Thinking Tendency Scale”, "Critical Thinking Tendency Scale" and in order to measure students' implicit thoughts about creativity “What Do You Think about Creativity Scale” were used. SPSS-25.0 package program was used for data analysis. At the stage of data analysis, t-test and one-way ANOVA test, linear (Pearson) correlation test and multiple linear regression analysis were applied.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaşam boyu öğrenmeen_US
dc.subjectYaratıcı düşünmeen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectLifelong learningen_US
dc.subjectCreative thinkingen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectPre-service teacheren_US
dc.titleYaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin girişimcilik becerisi üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of creative, critical and reflective thinking on entrepreneurial skillen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yaşam Boyu Öğrenme Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster