Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ve adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bartın ili örneği
Özet
Bu çalışmanın yapılmasının amacı, Bartın ilindeki beden eğitimi ve spor öğretmenleri ve adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, serbest zaman ilgilenimleri ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evreni Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın tarama evreni ise 2017-2018 döneminde Bartın il ve ilçe müdürlükleri ve köy okullarında görev yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ve Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nun Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünün 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adaylarıdır. Araştırmanın tarama evreninde 97 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni ve 249 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen adayı bulunmaktadır. Araştırmanın örneklemi de Bartın ilindeki MEB’e bağlı devlet okullarında görevli 19 kadın, 65 erkekten oluşan toplam 84 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeninden oluşurken, Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 90 kadın, 150 erkekten oluşan toplam 240 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni adayından oluşmaktadır. Toplanan verilerin analizlerinin hesaplanması aşamasında SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. The purpose of this study is to investigate the relationship between physical education and sports teachers and candidates' attitudes towards teaching profession, free time interests and benefit levels for recreation activities in Bartın province. The sample of the research is the Physical Education and Sports teachers and pre-service teachers studying at the department of Physical Education and Sports Teaching. The survey sample of the study is the physical Education and Sports teachers who work at provincial and district directorates and village schools during 2017-2018 semester in Bartın and the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students at the department of Physical Education and Sports Teaching, Physical Education and Sports School at Bartın University. 97 Physical Education and Sports teachers and 249 Physical Education and Sports preservice teachers are included in the study. The sample of the study consists of 84 physical education and sports teachers including 19 women and 65 men working in public schools affiliated to the Ministry of Education in Bartın province and 240 preservice teachers including 90 women and 150 men studying at the department of Physical Education and Sports Teaching. SPSS 17.0 package program was used in the analyzing the collected data.