Konu "Öğretmen adayları" için Fakülteler listeleme
Toplam kayıt 43, listelenen: 21-40
-
Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutum düzeylerinin ne olduğu ve bu düzeylerin cinsiyet, okudukları bölüm ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, 2015)Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının staj öğretmenlerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde 4. sınıfta öğrenim gören 87 sınıf öğretmeni ... -
Öğretmen adaylarının somut materyal kullanımına ı̇lı̇şkı̇n görüşlerı̇
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-11-16) -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi
(Turkish Studies, 2017)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ... -
Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının değerler açısından incelenmesi
(2016)Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen 32 maddelik iyi bir öğretmenin özelliklerine göre öğretmen sevgi, saygı, sorumluluk, adalet, yardımseverlik, doğruluk-dürüstlük, güven, özgüven, hoşgörü, alçakgönüllülük, empati, ... -
Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik algıları
(Bartın Üniversitesi, 2016)Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik algılarını tespit etmektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Fen Bilgisi, Matematik ve Sosyal Bilgiler Eğitimi ... -
Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2018)Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ... -
Öğretmenler e-öğrenmeye hazır mı? Öğretmenlerin e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2020)E-öğrenmenin en önemli paydaşlarından öğretmenlerin e-öğrenme hazır bulunuşluk durumları, e-öğrenme ortamlarının başarılı şekilde oluşturulabilmesini, etkin bir şekilde uygulanabilmesini ve maksimum verimin alınabilmesini ... -
Perceptions of pre-service teachers about teacher professional ethics course through metaphors
(Journal of Education and Training Studies, 2019-03-01)The aim of this study is to determine the perceptions of pre-service teachers towards teacher professional ethics course. The research was carried out with 138 pre-service teachers attending pedagogical formation training ... -
A review on the opinions of teachers about the development of computational thinking skills in K-12
(IGI Global, 2018)Bu çalışmanın amacı, farklı branşlardan öğretmenlerin bilgi işlemsel düşünme becerilerinin tanımı hakkındaki görüşlerini yansıtarak, bu becerinin kazandırılması konusunda hangi yöntem ve araçların nasıl kullanılması ... -
Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2019-07-09)Sanal gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Sanal gerçeklik, gerçek nesne veya ortamların bilgisayar ortamında modellemesi yapılarak oluşturulan üç veya daha fazla boyut içeren ... -
A scale development for evaluation of creative learning environments: Explanatory and confirmatory factor analysis
(Kastamonu Üniversitesi, 2018-07-10)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yaratıcı öğrenme ortamını değerlendirmesine yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda 52 maddeden oluşan deneme formu Türkiye’de Akdeniz ve Karadeniz ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumlarının incelenmesi
(IJOPEC Publication Limited, 2017-12)Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutum ve yaklaşımlarını çeşitli ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının okullarda demokrasi ve demokratik öğretmen davranışlarına ilişkin görüşleri
(2019-11-24)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının demokrasi, okullarda demokrasi ve demokratik öğretmen davranışlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları
(Turkish Studies, 2013)Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ... -
Sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(International Congress On Social Sciences, 2017)Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve bu yaklaşımların cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm (sözel-eşit ... -
Sosyal bilgilerde öğretmen adaylarının objektifinden “müze kullanımı”
(2020)Müzeler, insanlık tarihinin ortaya koymuş olduğu değeri yüksek somut nitelik taşıyan eserlerin sergilendiği özel mekanlardır. Müzeleri farklı ve anlamlı kılan temel unsur, burada sergilenen tarihsel ve kültürel niteliği ... -
The effect of blended learning method on preservice elementary science teachers’ attitudes toward technology, self-regulation and science process skills
(Balıkesir Üniversitesi, 2015-06)Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2012-2013 öğretim ... -
The impact of museum education practice on teacher candidates’ views and motivation in social studies
(2020)Museums are unique settings pertaining to the preservation of the societies’ communal recollection of the place in which they dwell in historical period. The variety of collections in museums in terms of their features and ... -
"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective
(Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ...