Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Kitap Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Kitap Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumlarının incelenmesi

Thumbnail
View/Open
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının-sayfalar-1-11,494-515.pdf (555.9Kb)
Date
2017-12
Author
Avcı, Görkem
Gümüş, Nevzat
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutum ve yaklaşımlarını çeşitli değişkenlere (öğretmen adaylarının cinsiyeti, sınıfı, yaşı ve sosyo-kültürel-ekonomik durumları) göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeye yönelik bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2017-2018 güz eğitim-öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Günümüz Dünya Sorunlarına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), yüzde (%), frekans (f ), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS) değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Öğretmen adaylarının Dünya sorunlarına yönelik kaygı düzeylerinin yüksek olduğu, yaşanan olaylara son derece duyarlı oldukları fakat çözüme katılım açısından ise duyarsız oldukları söylenebilir. Yani öğretmen adayları, günümüz dünya sorunlarının farkında olmakla birlikte, bu sorunların tartışılmasına veya sorunların bertarafı için bir sivil toplum kuruluşunda çalışmaya katılım konusunda isteksizdirler. Bu durum öğretmen adaylarının sorunlarla mücadele ve sorunları çözme konusunda nasıl eyleme geçileceği konusunda bilgi eksikliğinin göstergesidir. Ayrıca günümüz dünya sorunları dersini alan / almakta olan 4. sınıf öğretmen adaylarının ortalamaları, bir alt boyut hariç diğer alt boyutlarda ve genel ortalamada 1., 2. ve 3. sınıflardan daha yüksek ortalamaya sahip olduğu tespit edilmiştir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/2506
Collections
  • Temel Eğitim Bölümü Kitap Koleksiyonu [3]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.