Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Search 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Search
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 76

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ortaokul öğrencileri için ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeğinin Türkçeye uyarlanması 

Yıldız Durak, Hatice (Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 2017-11-05)
Bu çalışmada amaç ortaokul öğrencilerinin eğitimde ters yüz öğrenme hazırbulunuşluklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir Türkçe ölçeği alanyazına kazandırmaktır. Bu bağlamda Hao (2016b) tarafından geliştirilen ortaokul ...
Thumbnail

Bartın'da eğitim ve iletişimin geleceği: sempozyum bildirileri 

Unknown author (Bartın Üniversitesi, 2013)
Thumbnail

The effect of different self-assessment tools on students' attitudes towards learning english 

Şentürk, Burcu (Hacettepe Üniversitesi, 2017-12-12)
The study investigated the effect of self-assessment via European Language Portfolio (ELP), unit based checklist and learner style inventory on students’ attitudes towards learning English. The study was conducted at ...
Thumbnail

Eğitimde teknoloji kullanımı hizmetiçi eğitimine katılan öğretmenlerin TPAB özgüvenlerinin incelenmesi. 

Cesur Özkara, Esra; Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba (Amasya Üniversitesi, 2018-10-22)
Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu hizmet-içi eğitimine katılan ortaöğretim öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerini belirlemek ve hizmetiçi eğitim hakkında öğretmenlerin görüşlerini ...
Thumbnail

The analysis of Kutadgu Bilig in terms of values education 

Tural, Ayşegül (European Journal of Educational Research, 2018-04-15)
Kutadgu Bilig is one of the literal works that shed light on Turk-Islam history and culture. In this study, it is aimed to examine Kutagu Bilig in terms of values that are involved in social studies teaching program. In ...
Thumbnail

Neurolinguistics 

Çetin, Kenan (2019-03-11)
Neurolinguistics:An Introduction 1-Animals and Human Language This section of the presentation covers samples of chimpanzees and apes producing human-like language. You may refer to the related readings: Chapter 2, ...
Thumbnail

Sunular yardımıyla öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme 

Işık, Ayşe Derya (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012)
Teknolojik gelişmeler sayesinde elde edilen veriler hayatımızda birçok değişikliğin oluşmasına neden olmaktadır. 1920’li yıllarda eğitim ortamlarına giren bilgisayarların kullanım amaçlarında da değişiklikler meydana ...
Thumbnail

Ters yüz öğrenme modeli: uygulamada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri 

Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)
Evde ders sınıfta uygulama şeklinde de ifade edilen ters yüz öğrenme modeli öğrencinin sınıf dışında/evde özellikle ders videolarını izleyerek derslerine çalıştığı ve ardından sınıf ortamında aktif öğrenme yöntemleri ...
Thumbnail

Teachers’ perception: Competent or not in curriculum development 

Yavuz Konokman, Gamze; Yanpar Yelken, Tuğba; Karasolak, Kürşat; Cesur, Esra (Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 2017-06-06)
The purpose of the study is to determine teachers’ perceptions on curriculum development competencies and determine whether their perceptions differ according to gender, branches, seniority and graduated faculty type. The ...
Thumbnail

Formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının değerlendirilmesi 

Şahan, Gülsün (Turkish Studies, 2018-03-25)
Demokratik tutum küçük yaşlardan itibaren kazanılmalıdır. Aileden sonra hayata ilişkin sorumlulukların öğrenildiği yer okullardır. Öğretmenlere çocuklara demokrasinin öğretilmesi sorumluluğu da yüklenmiştir. Demokrasiyi ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 8

DSpace@Bartın is member of:

Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorYılmaz, Muamber (13)Yavuz Konokman, Gamze (10)Duman, Burcu (8)Yanpar Yelken, Tuğba (8)Tural, Ayşegül (5)Özdemir, Serpil (4)Benli, Nurtaç (3)Er, Harun (3)Yılmaz, Ömer (3)Şahan, Gülsün (3)... View MoreSubject
Education (76)
Eğitim (72)Öğretmen adayları (8)Değerler eğitimi (5)İlköğretim (5)Sosyal bilgiler (5)Teacher (5)Social studies (4)Prospective teachers (3)Values education (3)... View MoreDate Issued2016 (13)2017 (12)2018 (11)2019 (11)2014 (7)2011 (6)2013 (6)2012 (4)2015 (4)2010 (2)Has File(s)Yes (72)No (4)

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.