Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile eğitim fakültesi öğrencilerinin liderlik özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi BESYO ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik yönelim davranışları ile ilgili görüşlerini saptamak ve araştırma sonuçlarına dayalı olarak önerilerde bulunmaktır. Bu amaç çerçevesinde, spor eğitimi alan BESYO ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin okudukları bölüm, cinsiet, yaş gibi değişkenler ele alınarak liderlik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise Bartın Üniversitesi BESYO’da ve Eğitim Fakültesinde okuyan 250 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrenciler rastgele seçilerek oluşturulmuştur. Örnekleme dâhil edilme kriterleri; araştırmaya katılmaya gönüllü olmak, aktif öğrenci olmak ve herhangi bir bireysel ya da takım sporuyla uğraşmış olmak olarak belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni ile liderlik puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Yine bölümlere göre liderlik puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya konulmamıştır. Besyo ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşmuştur. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik puanından daha yüksek olduğunu sonucuna varılmıştır. The aim of this research is to determine the opinions of Bartın University School of Education and the Faculty of Education on leadership attitudes and to make suggestions based on the results of the research. Within the scope of this aim, it has been tried to determine the leadership qualities by taking into consideration variables such as department, gender, age which are read by the students of BESYO and the Faculty of Education who have received sports education. The sample of the study is composed of 250 students studying at Bartın University School of BESYO and Faculty of Education. Students participating in the research were selected randomly. Sampling inclusion criteria; volunteering to participate in the research, becoming an active student and being engaged in any individual or team sport. There was no significant difference between gender variables and leadership scores. Again, there was no significant difference between the leadership scores according to the departments. There was a significant difference between the leadership scores of Besyo and the Faculty of Education students. The result is that the Faculty of Education has a higher score than the leader's score