Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozkuş, Taner
dc.contributor.authorTor, Hakan
dc.date.accessioned2019-11-14T07:54:58Z
dc.date.available2019-11-14T07:54:58Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citationTor, H. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile eğitim fakültesi öğrencilerinin liderlik özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2006
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi BESYO ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik yönelim davranışları ile ilgili görüşlerini saptamak ve araştırma sonuçlarına dayalı olarak önerilerde bulunmaktır. Bu amaç çerçevesinde, spor eğitimi alan BESYO ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin okudukları bölüm, cinsiet, yaş gibi değişkenler ele alınarak liderlik özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise Bartın Üniversitesi BESYO’da ve Eğitim Fakültesinde okuyan 250 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrenciler rastgele seçilerek oluşturulmuştur. Örnekleme dâhil edilme kriterleri; araştırmaya katılmaya gönüllü olmak, aktif öğrenci olmak ve herhangi bir bireysel ya da takım sporuyla uğraşmış olmak olarak belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni ile liderlik puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Yine bölümlere göre liderlik puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya konulmamıştır. Besyo ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşmuştur. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin liderlik puanından daha yüksek olduğunu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of Bartın University School of Education and the Faculty of Education on leadership attitudes and to make suggestions based on the results of the research. Within the scope of this aim, it has been tried to determine the leadership qualities by taking into consideration variables such as department, gender, age which are read by the students of BESYO and the Faculty of Education who have received sports education. The sample of the study is composed of 250 students studying at Bartın University School of BESYO and Faculty of Education. Students participating in the research were selected randomly. Sampling inclusion criteria; volunteering to participate in the research, becoming an active student and being engaged in any individual or team sport. There was no significant difference between gender variables and leadership scores. Again, there was no significant difference between the leadership scores according to the departments. There was a significant difference between the leadership scores of Besyo and the Faculty of Education students. The result is that the Faculty of Education has a higher score than the leader's scoreen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler ile eğitim fakültesi öğrencilerinin liderlik özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster