Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Mutlu
dc.contributor.authorYönal, Mehmet
dc.date.accessioned2019-12-02T08:57:50Z
dc.date.available2019-12-02T08:57:50Z
dc.date.issued2019-05-18
dc.date.submitted2019-05-18
dc.identifier.citationYönal, M. (2019). Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2032
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında, 9-13 yaş arası öğrencilerin dart sporu uygulaması yoluyla verilen eğitimin, öğrencilerin dikkat gelişimine etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla 30’ar öğrenciden oluşan iki grup belirlenmiştir. Birinci grup olan deney grubuna ve ikinci grup olan kontrol grubuna ilk aşamada Bourdon dikkat testi her iki gruba uygulanmıştır. Ön uygulamadan sonra deney grubuna haftada iki gün olmak üzere 2 saatlik toplamda 8 hafta süreyle dart sporu uygulaması yapılmıştır ve kontrol grubunda yer alan öğrenciler ise normal öğrenimlerine devam etmiştir. Sekiz haftanın sonunda her iki grupta yer alan öğrencilere Bourdon dikkat testi tekrar uygulanarak, son uygulama yapılmıştır. Araştırmanın modeli olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, dart sporu uygulaması yapılan deney grubunun, dikkat düzeylerinde artış olduğu bulunmuştur. Bu bulgular ışığında, bu yaş gruplarında dart sporu gibi sportif uygulamaların yaygınlaştırılması ve sporun dikkat seviyelerinin üzerinde olumlu bir gelişim olduğu ile ilgili öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this scope of research, it is aimed to reveal whether the training students, who are at the age of 9-13, take through playing darts sport has an impact on students' development of attention skills or not. For this purpose two groups both of which consist of 30 students are identified. At the first phase Bourdon Attention Test is conducted on both control and experimental groups. After pre-practice, 2 hours darts sport exercise has been conducted on experimental group two days a week for 8 weeks and students who are in the control group continue their education normally. At the end of the 8 weeks last practice has been performed by conducting Bourdon Attention Test which evaluates attention skill on students who are involved in both groups repeatedly. Experimental design method with pre-test post-test control group is used as the method of research. In consequence of research it is ascertained that there is an increase in the attention level of experimental group on which darts sport exercise is conducted. Given these results, proposals are made about intensification of sportive practices like darts sport for these age groups and positive improvement of individual sports on attention levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectDart sporuen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectDarts sportsen_US
dc.titleDart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of impact of darts sport on attention levelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record