Turizm sektöründe faaliyet gösteren küçük işletmelerin ve aile işletmelerinin kurumsallaşma düzeyi
View/ Open
Date
2016-07Author
Karakaş, Ayhan
Yıldız, Muhammed Raşit
Kıngır, Said
Metadata
Show full item recordAbstract
Türkiye‟deki aile işletmeleri ve KOBİ‟lerin en büyük sorunlarından olan belirsiz büyüme ortamlarının ortadan kaldırılması için kurumsallaşma faaliyetleri çözüm olarak düşünülmektedir. Bu nedenle aile işletmelerinin ne düzeyde kurumsallaştığını tespit etmek araştırmanın amacını teşkil etmektedir. Ülkemizdeki işletmelerin %95‟lik kısmını aile işletmeleri oluşmaktadır. Bu denli yoğunluğa sahip işletmelerin kurumsallaşma ile daha güçlü yapıya ulaşacakları düşünüldüğü için bu işletmelerimizin kurumsallaşma düzeylerini belirleyerek, belirsizlik durumları ve kriz durumlarına tepkilerini ölçerek, kurumsallaşmış ve kurumsallaşmamış işletmeler arasındaki farkları belirleme amacı güdülmüştür. Nicel ve nitel çalışmanın bir arada yapıldığı bu çalışma Bartın ilindeki küçük ölçekli turizm işletmeleri üzerinde uygulanmıştır. Çalışmaya 39 işletme katılmıştır. İşletmelerin kurumsallaşma düzeyleri faaliyet gösterdiği sektör, işletmenin bulunduğu kuşak ve aile işletmesi olup olmasına göre farklılık göstermemektedir. Instituonalization is regarded as a solution to uncertainly in growth environments of family enterprises and SMEs in Turkey. Thus, the primary purpose of this research is to discover to what extant family enterprise are instituonalized. Family enterprise constitute 95 percent of whole business in Turkey. Since it is assumed that these enterprises can posses more stronger structure through Instituonalization, it is aimed to determine the differences between instituonalized and non-instituonalized enterprises by measuring their reactions to conditions of uncertainly and crises, and by discovering their level of instituonalization. The research is conducted on small tourism enterprises in Bartın through both qualitative and quantative research methods. 39 enterprises attended the research. The level of instituonalization differs according to the sector of operation, to the belt of enterprise and to whether of is a family business or not.