Turizm sektöründe kadın girişimcilerin profilinin incelenmesi
Abstract
Bu çalışma, Amasra ve Safranbolu turizm kentlerindeki kadın girişimcilerinin profilinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Literatürden faydalanılarak hazırlanan bir anket formu, girişimcilerle yüz yüze iletişime geçilerek doldurulmuştur. Çalışmaya 41 kadın girişimci katılmıştır. Katılan girişimcilerin % 68‟i yabancı dil bilmiyor. Finansman kaynağı olarak ailevi tasarruflarını belirtmişlerdir. Girişimciliği en fazla başkalarına faydalı olmak için yaptıklarını belirtmişlerdir. Girişimciliğe başlarken, işyeri kiralarının yüksekliği ve pazarda tanınırlık açısından zorlandıklarını belirtmişlerdir. Girişimcilik sırasında ise, aşırı yorgunluk ve pazarın durgunluğu ile karşılaştıkların beyan etmişlerdir. Yaptıkları işlerinin aile yaşantısına olumsuz etki etmediğini söyleyenler çoğunlukta olsa da, %37‟lik kesim ailesine vakit ayıramamalarına sebep olduğunu ifade etmektedirler. This study was conducted to determine the profile of women entrepreneurs in Safranbolu and Amasra tourism city. A questionnaire prepared by benefiting from the literature is filled by contacting entrepreneurs with face-to-face. The study 41 women entrepreneurs participated. 68% of women entrepreneurs do not know foreign languages. They stated that source of financing is family savings. They reported that were doing entrepreneurship to be useful to others. They said that they had been forced, height of rents and recognition in the market at getting started with entrepreneurship. They have declared that they meet the market's stagnation and extreme tiredness during the entrepreneurship. They say, their work had negative effect on family life, it is majority but 37 % of them, entrepreneurship is caused by not having the time for the family.