dc.contributor.author | Pala, Ömer Fırat | |
dc.contributor.author | Şahan, Gülsün | |
dc.contributor.editor | Güneç, Firdevs | |
dc.contributor.editor | Işık, Ayşe Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-01-07T10:45:49Z | |
dc.date.available | 2020-01-07T10:45:49Z | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.citation | PALA,Ö, F, ŞAHAN, G. (2019) HALK EĞİTİM MERKEZİNDE MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA DEVAM EDEN KADINLARIN
İSTİHDAMA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ, Edt. Güneş, F, Işık A,D, Araştırma Öğrenme, Sınırsız Eğitim Derneği Yayınları, Ankara | en_US |
dc.identifier.isbn | 9786058266186 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2247 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Halk Eğitim meslek edindirme kurslarına devam eden kadınların istihdama
yönelik görüşlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. Halk Eğitim meslek edindirme kurslarına devam
eden kadın kursiyerlerin meslek edindirme kursları hakkındaki görüşlerinin değerlendirmenin yanı sıra
aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır.
1. Halk eğitim meslek edindirme kurslarına giden kadınların bu kurslara girme amaçları nelerdir?
2. Kursiyerler kursun istihdam durumunu hakkında bilgi sahibi midir?
Araştırma ve Öğrenme
Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları 63
3. Gittikleri kurstan edindikleri becerileri ilerde yapmak istedikleri mesleği yapmaları için yeterli
buluyorlar mıdır?
4. Kursiyerler sosyal yaşamlarında kursun etkileri görmekte midir?
5. Kursa giden kadınlar çevrelerinden herhangi bir teşvik görmekte midir?
6. Kursiyerlerin kurs sonunda elde edecekleri ekonomik beklentileri nelerdir?
Bu çalışma Bartın Halk Eğitim Merkezi Meslek edindirme kursuna katılan kadın kursiyerlerin görüşlerinden yararlanarak yapılan nitel bir çalışmadır. Çalışma gurubu seçiminde ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Görüşler yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla toplanmıştır. Sonuç olarak meslek edinme kurslarına devam eden kadınların istihdam beklentilerinin olduğu, kurslardan memnun oldukları, bu kursların günlük hayatlarına destek olduğu, çevrelerinin olumlu etkisinin bulunduğu söylenebilir. | en_US |
dc.description.tableofcontents | 1. BÖLÜM
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNİN TEMEL BİLEŞENLERİ
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
2. BÖLÜM
YETİŞKİN EĞİTİMİNDE TEORİYE OLAN GEREKSİNİM VE TEORİ GELİŞTİRME ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Doç. Dr. Tanju DEVECİ, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
3. BÖLÜM
TEKNOLOJİ KULLANIMININ EĞİTİM ORTAMLARINDA MEYDANA GETİRDİĞİ DEĞİŞİMLER
Doç. Dr. Ayşe Derya IŞIK
4. BÖLÜM
HALK EĞİTİM MERKEZİNDE MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA DEVAM EDEN KADINLARIN
İSTİHDAMA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Ömer Fırat PALA, Doç. Dr. Gülsün ŞAHAN
5. BÖLÜM
ARAŞTIRMA YÖNÜYLE PARÇACIK FİZİĞİNDEKİ GELİŞMELER
Dr. Çağın KAMIŞÇIOĞLU
6. BÖLÜM
OKUL ÖNCESİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ
Arş. Gör. Fatma DEMİRCİ | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kadın istihdamı | en_US |
dc.subject | Halk eğitimi | en_US |
dc.title | Halk eğitim merkezinde meslek edindirme kurslarına devam eden kadınların istihdama yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | bookPart | en_US |
dc.description.version | 1. Baskı | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 28687 | en_US |