Show simple item record

dc.contributor.authorEsen, Şaban
dc.contributor.authorYıldırım, Funda
dc.contributor.editorUysal Şahin, Özge
dc.contributor.editorKöleoğlu, Nilay
dc.date.accessioned2020-01-10T06:41:44Z
dc.date.available2020-01-10T06:41:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn9786056886706
dc.identifier.isbn9786058245983
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2284
dc.description.abstractGünümüzün bir gerekliliği olarak; insana değer verme ve sürekli gelişimin bir parçası olan kalite kavramı, küreselleşme ve sonucunda ortaya çıkan rekabete uyum sağlayabilme noktasında vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir.1980'li yıllardan başlayarak ülkelerin sağlık hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları hızlı bir şekilde gelişme gösterdiği görülmektedir. Hastaların ve çalışanların memnuniyet düzeylerinin arttırılması sürekli gelişme, sıfır hata ile çalışma gibi kavramlar sağlık kurumları yönetimleri için önemlidir. EFQM (Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı) Mükemmellik modelinin temelinde toplam kalite yönetiminin ilkeleri yer alır. Mükemmelliğin özünü kalite oluşturmaktadır. Sağlıkta toplam kalite yönetimi ve mükemmellik modeli konusunda yapılan araştırma, Bartın ilinde faaliyette bulunan kamu ve özel sağlık kuruluşlarında çalışan personellerin mükemmellik modeline yönelik değerlendirmelerinin ortaya konması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan edilen sonuçlar doğrultusunda sunulan önerilerin araştırmanın yapıldığı sağlık kuruluşlarında Mükemmellik Modeli, güçlü ve iyileştirmeye açık alanlarını tespit etmelerine ve sürekli gelişim felsefesiyle gelişim planlarını hazırlamaları anlamında önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractAs a necessity of our day; quality concept which is part of human development and continuous improvement, has become an indispensable element in terms of globalization and adaptability of the resulting competition. It is seen that the applications of TotalQuality Management in the health services of the countries have started to develop rapidly since the 1980s. Concepts such as increasing the level of satisfaction of patients and employees, continuous improvement, working with zero mistakes are important for the management of health institutions. At the core of the EFQM (European Foundation For Quality Management)Excellence model is the principles of total quality management. The research on total quality management in health and the model of excellence was carried out in order to evaluate the excellence model of the staff working in public and private health institutions operating in Bartın province. The proposals submitted in line with the results of the research are important in terms of determining the Excellence Model, strong and open areas for improvement and preparing the development plans with the philosophy of continuous development.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRating Academy Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam kalite yönetimien_US
dc.subjectSağlıkta toplam kalite yönetimien_US
dc.subjectMükemmellik modelien_US
dc.subjectEFQMen_US
dc.subjectTotal quality managementen_US
dc.subjectTotal quality management in healthen_US
dc.subjectExcellence modelen_US
dc.titleSağlıkta toplam kalite yönetimi ve mükemmellik modeli: sağlık çalışanları üzerine bir uygulamaen_US
dc.typebookParten_US
dc.description.version1. Baskıen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record