Examining the education policies in political parties 24 June 2018 election manifestos
Özet
Demokrasinin temel yapıtaşlarından biri siyasi partilerdir. Demokrasi ile idare edilen
ülkelerde belirli periyotlarla genel seçimler yapılmaktadır. Seçime katılan her siyasi parti
ülke yönetiminde söz sahibi olmayı istemektedir. Siyasi partiler seçimleri kazanmak için
seçim beyannameleri hazırlamaktadır. Seçim beyannamelerinin içeriğini ekonomi, sosyal
politika ve sosyal hizmet, dış ve iç siyaset, maliye, hukuk, adalet, eğitim, spor, kültür,
yerel kalkınma, istihdam, üretim ve çevre gibi konular oluşturur. Böylece siyasi partiler
iktidara geldiklerinde her alanda izleyecekleri politikaları kamuoyu ile paylaşır. Bu
çalışmanın amacı, siyasi partilerin seçim beyannamelerinde yer alan eğitim politikalarının
durumunu incelemek, parti yönetimleri tarafından eğitime yönelik problem olarak
görülen sorunları ve çözüm önerilerini ortaya koyarak değerlendirmektir. Araştırma için
nitel desenli araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Partilerin
seçim beyannamelerinde eğitim faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi, eğitim altyapısının
geliştirilmesi ve eğitim kalitesinin artırılması hususları başlıca odak noktaları olarak
tespit edilmiştir. Görülen odur ki seçim beyannamelerinin eğitim bölümlerinde ortaya
konulan vaatler, eğitimin gün geçtikçe artan sorunlarını çözmekten uzaktır. Siyasi partiler
üstü bir eğitim anlayışıyla sürekli yeni somut projelerin ortaya konulmasına yönelik
ihtiyaç devam etmektedir. Political parties are among the building blocks of democracy. In countries with democratic regimes, general elections are held at certain periods. All political parties in these elections demand to have a voice in ruling the country. Political parties prepare election manifestos to win the elections. These manifestos include issues such as economy, social policy and social services, foreign and domestic politics, treasury, law, justice, education, sports, culture, local development, employment, production and environment. Thus, political parties share the policies they will follow when they become the ruling party. The purpose of this study is to evaluate the educational policies that political parties put into their election manifestos, to examine the issues that are seen as problematic by party managers and as well as the solutions that are offered towards these issues. Document analysis, a qualitative design technique, was used in the study. Political parties focus on such issues as diversification of education, development of education infrastructure and improvement of educational quality in their manifestos. It is seen that the promises in the educational parts of election declarations are far from solving the growing problems of education. The need to be analyzed continuously with new projects within a consensus of the parties.