Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan eğitimde başarı ve performansın değerlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar: bir durum çalışması

Thumbnail
View/Open
Uzaktan Eğitimde Başarı ve Performans.pdf (385.1Kb)
Date
2017
Author
Yılmaz, Ramazan
Metadata
Show full item record
Abstract
Değişen sosyal koşullara ayak uydurmak, bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve hayat boyu öğrenenler olmasını sağlamak gibi nedenlerle uzaktan eğitime duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uzaktan eğitimin, sağladığı pek çok avantaja ek olarak, belirli sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bu sınırlılıklardan biri, öğrencilerin başarısını ve performansını değerlendirirken karşılaşılan sorunlardır. Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının çevrimiçi uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı ve performanslarının değerlendirilmesine ilişkin görüşlerini incelemek ve yüz yüze yapılan değerlendirme ile çevrimiçi değerlendirme uygulamalarına yönelik öğretim elemanlarının görüşlerini karşılaştırmaktır. Araştırma, bir durum çalışmasıdır ve araştırmanın verileri, bir devlet üniversitesinin uzaktan eğitim programlarında ders veren öğretim elemanlarından elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak öğretim elemanlarının çevrimiçi uzaktan eğitimde öğrencilerin başarı ve performansını değerlendirirken karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik olası çözüm önerileri sunulmaktadır.
 
The need for distance education is increasing due to such reasons as keeping up with the changing social conditions, meeting the learning needs of the individuals and enabling them to be lifelong learners. In addition to many advantages distance education provides, it also has certain restrictions. One of these restrictions is the problems encountered in evaluating students’ success and performance. The purpose of this study is to examine the viewpoints of lecturers regarding the evaluation process of academic success and performance of those students who are attending to online distance education program and to compare lecturers’ views on assessment and evaluation practices carried out in face-to-face classroom environment with those online assessment and evaluation practices. The study was a case study and the data of the study were collected from the lecturers who lectured in a distant education program of a state university. Based on the findings of the study, the problems that lecturers have in evaluating the success and performance of the students in online distance education and possible solution suggestions for these problems are presented.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/2367
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu [79]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.