Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom
Özet
Ters yüz sınıf modelinde, öğrenci doyum ve güdülenmesinde yaşanan azalma sık görülen sorunlar arasındadır. Bu sorunlar ters yüz sınıf modelinin verimliliğini azaltabilmektedir. Ters yüz sınıf modelinde öğrenci doyum ve güdülenmesi ile ilgili yaşanan bu sorunların öğrencilerin e-öğrenme hazırbulunuşluğu ile ilişkili olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı ters yüz sınıf modelinde öğrencilerin e-öğrenme hazırbulunuşluğunun öğrenci doyum ve güdülenmesi üzerine etkisini incelemektir. Araştırma, ters yüz sınıf modeli kullanılarak yürütülen Bilgisayar I dersini alan 236 lisans öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler, öz bildirime dayalı üç veri toplama aracı kullanılarak elde edilmiştir: E-Öğrenme Hazırbulunuşluk Ölçeği (alt ölçekleri: 'bilgisayar öz-yeterliği', 'internet öz-yeterliği', 'çevrimiçi iletişim öz-yeterliği', 'kendi kendine öğrenme', 'öğrenen kontrolü' ve 'e-öğrenmeye yönelik güdülenme'), Doyum Ölçeği, Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği. Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile yapılan yol analizleri, öğrencilerin e-öğrenme hazırbulunuşluklarının, ters yüz sınıf modelinde akademik görevleri gerçekleştirirken sahip oldukları doyum ve güdülenme ile ilişkili olduğunu doğrulamıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin e-öğrenme hazırbulunuşluk durumunun ters yüz sınıf modelinde doyum ve güdülenmenin önemli bir yordayıcısı olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular uygulamalar ve gelecekteki araştırmalar için sunulmuş ve tartışılmıştır. Decrease instudent satisfaction and motivation in flipped classroom (FC) model of instruction is among frequently observed problems. And these problems could reduce the efficiency of FC model. It is believed that the problems related to student satisfaction and motivation in FC model of instruction are related to the e-learning readiness of the students. The purpose of the current study was to explore the impact of the e-learning readiness of the students on student satisfaction and motivation in FC model of instruction. The study was carried out with 236 undergraduate students taking Computing I class taught using FC model of instruction. Data were collected from three self-report instruments: E-learning Readiness Scale (subscales: ‘computer self-efficacy’, ‘internetself-efficacy’, ‘online communication self-efficacy’, ‘self-directed learning’, ‘learner control’ and ‘motivation towards e-learning’), Satisfaction Scale and Motivated Strategies for Learning Questionnaire. The path analyses with structural equation modelling (SEM) further verified that students' e-learning readiness were related to their satisfaction and motivation while undertaking academic tasks in FC model of instruction. The results of the study indicated that students' e-learning readiness was a significant predictor of their satisfaction and motivation in FC model of instruction. Findings were presented and discussed for future studies and applications.