Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKeser, Hafize
dc.date.accessioned2020-01-20T11:47:19Z
dc.date.available2020-01-20T11:47:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationYılmaz, R., & Keser, H. (2017). The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning.Journal of Educational Computing Research,55(1), 95-122.en_US
dc.identifier.urihttps://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0735633116656453
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2376
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ve nicel araştırma teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma 127 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiş ve bu araştırma tasarımı bir çevrimiçi öğrenme ortamında uygulanmış olup, sonuçlar başarı testi, işlemsel uzaklık ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşmelere dayalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, eşzamanlı ortamların işlemsel uzaklık algısını azaltmada önemli bir etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır. Diğer taraftan, eşzamansız ortamlarda öğrencilere üstbilişsel destek sağlamak işlemsel uzaklık algısını azaltmada etkili olmuştur. Akademik başarı açısından değerlendirildiğinde, eşzamanlı ortamlarla karşılaştırıldığında, eşzamansız ortamlarda sağlanan üstbilişsel desteğin, öğrencilerin başarı testi puanlarında anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuç bölümünde bulgularla ilgili açıklamalar ve öğretim tasarımına yönelik uygulamalar açısından tartışma gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the present study is to reveal the impact of the interactive environment and metacognitive support (MS) in online learning on academic achievement and transactional distance (TD). The study is designed as 22 factorial design, and both qualitative and quantitative research techniques are used. The study was carried out on 127 students, and this research design was implemented in an online learning environment and evaluated based on an achievement test, TD scale, and semistructured interviews. The results of the study revealed that synschronous environments had a significant impact in reducing TD perception. In asynschronous environments, on the other hand, providing students with MS was efficient in reducing TD. In terms of academic success, compared with synschronous environments, MS provided in asynschronous environments caused to a significant difference in achievement test scores of the students. Explanations about findings and implications for instructional design are discussed in Conclusion section.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSageen_US
dc.relation.isversionof10.1177/0735633116656453en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme ortamlarıen_US
dc.subjectÜstbilişsel desteken_US
dc.subjectmetabilişen_US
dc.subjectmetabilişsel desteken_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectİşlemsel uzaklıken_US
dc.subjectetkileşimsel uzaklıken_US
dc.subjectÇevrimiçi öğrenmeen_US
dc.subjectEtkileşimliliken_US
dc.subjectÖz-düzenlemeen_US
dc.subjectLearning environmentsen_US
dc.subjectMetacognitive supporten_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectTransactional distanceen_US
dc.subjectOnline learningen_US
dc.subjectInteractivityen_US
dc.subjectSelf-regulationen_US
dc.titleThe impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learningen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklığa etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Educational Computing Researchen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume55en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage122en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster