Information security awareness of high school students
Tarih
2016Yazar
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Karademir, T.
Öztürk, T.
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde hemen hemen her öğrencinin cep telefonu, bilgisayar ve internet teknolojilerine erişim imkânı bulunmaktadır. Öğrenciler onları sadece eğitim amacıyla değil, aynı zamanda bu teknolojileri hayatlarının bir parçası olarak kullanmaktadırlar. FATİH Projesi, teknolojik cihazların orta ve liselere entegrasyonunu amaçlamaktadır. Bu bağlamda okullar kablosuz internet bağlantısı ve etkileşimli tahtalar ile donatılmaya başlanmıştır. Tablet bilgisayarlar da proje kapsamında öğretmen ve öğrencilere ücretsiz sağlanmaktadır. Öğrenme sürecini geliştirmek için bu teknolojilerin öğrenme-öğretme ortam ve süreçlerinde kullanılması hedeflenmektedir. Bununla birlikte, bu teknolojilerin mevcut/gelecekteki faydalarından başka olası olumsuz etkileri de bulunabilmektedir. Öğrenciler bu teknolojileri güvenli bir şekilde kullanmazlarsa, siber mağduriyetler ve bilgi güvenliği tehditleri karşılaşacakları olası durumlar arasındadır. Bu nedenle, öğrencilerin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanma konusundaki farkındalıklarının araştırılması önemlidir. Bu bağlamda, gerçekleştirilen araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalıklarını araştırmaktır. Araştırmanın bu bölümü, araştırma modeli, veri toplama aracı, verilerin analizi ve yorumlanması hakkında bilgi içermektedir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modelleri, geçmişte var olan veya halen var olan bir durumu tanımlamayı amaçlamaktadır. Araştırma Türkiye'nin kuzeyinde yer alan bir ildeki FATİH Projesi pilot okullarında öğrenim gören lise öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak, bir tür olasılıklı olmayan örnekleme olan amaçlı örnekleme yapılmıştır. FATİH Projesinin pilot okulları kriter olarak seçilmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen Bilgi Güvenliği Farkındalığı Anketi aracılığıyla elde edilmiştir. İlk aşamada, anketin kaba bir taslağı, alanyazın taramasına dayanarak oluşturulmuştur. Ardından, dört eğitim teknolojisi uzmanından anketi, geçerliğinin bir parçası olarak gözden geçirmesi istenmiştir. İçerik geçerliğini sağlamak için uzmanların geribildirimlerine uygun olarak ankette düzeltme ve gözden geçirme işlemleri yapılmıştır. Anket maddelerinin okunabilirliği ve anlaşılabilirliği için 10 öğrenci üzerinde bir pilot çalışma yapılmıştır. Katılımcıların anlamadığı maddeler gözden geçirilmiş ve anket son şekli verilmek üzere revize edilmiştir. Ayrıca demografik bilgilerle ilgili sorular da ankete dâhil edilmiştir. Verileri analiz etmede betimleyici istatistikler için frekans ve yüzde tabloları oluşturulacaktır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bilgi güvenliği konusundaki farkındalıkları, yüksek ve düşük farkındalık boyutları ile ilgili durumlar tartışılacaktır. Ayrıca, öğrencilerin farkındalığını artırmak için öneriler sunulacaktır. Nowadays, almost every student has access to mobilephone, computer and internet technologies. Not only students can make use of them for educational purpose, but also they use these technologies as a part of their life. FATIH Project intends integration of technological devices to secondary and high schools. In this regard, schools are provided with wireless internet connection and equipped with interactive smart boards. Tablets are supplied free to teachers and students. They are expected to use these technologies for promoting learning process. However, there are possible adverse impacts besides its current/future benefits. If students do not use these technologies safely, cyber victimization behaviors and information security threatening are possible cases that they would face. Therefore, students’ awareness of using secure information and communication technology must be investigated. In the light of the discussions presented, the aim of this study is to investigate aspects ofinformation security awareness of high school students. This section of the study includes information on research model, data collection tool and analysis and interpretation of the data. Survey model is used in this study. Survey methods aim to define a condition, which existed in the past or still exists, as it is. The study was carried out with high schools students who study at the pilot schools in FATIH Project in a northern city of Turkey. The sampling method was purposive sampling as a kind of nonprobability sampling. The pilot schools of FATIH Project were chosen as criterion. The data of the study were collected via Information Security Awareness Survey that was designed by the researchers. At first, a rough draft of the survey was created based onthe literature review. Then, four educational technology experts were asked for reviewing the survey as part of validity. Correction and revision on the survey was fulfilled in accordance with experts’ feedback in order to ensure content validity. A pilotstudy among 10 students was conducted for the survey items’ readability and understandability. The items’ statements that the participants did not understand were reviewed and revised to finalize the survey. Questions about demographic information were also included in the measuring instrument. To analyze the data, frequency and percentage tables will be created for descriptive analysis. At the end of the study, circumstances about students’ awareness of information security and its high and low characteristics will be discussed. Also, recommendations to raise the awareness of the students will be presented.