Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bütünleşik fen teknoloji mühendislik matematik (stem) eğitimi: ilkokul ve ortaokullar için yansımaları

Thumbnail
View/Open
STEM Eğitimi.pdf (433.2Kb)
Date
2015
Author
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Çelik, İ.
Metadata
Show full item record
Abstract
Teknoloji ve mühendislik bulunduğumuz yüzyılda ülkelerin gelişmesinde ve kalkınmasında önemli bir yere sahip olmakla beraber, sürdürülebilir ekonomik kalkınmanın lokomotifleri olarak görülmektedir. Bundan dolayıdır ki, matematik ve fen eğitimini bu iki alanla birlikte bütünleşik olarak öğretme ve öğrenmeyi esas alan bütünleşik fen teknoloji mühendislik matematik eğitimi (STEM) son 20 yıl içerisinde eğitimde yeni bir yaklaşım hareketi olarak ortaya çıkmıştır. STEM eğitimi, bu dört alandan ikisi veya daha fazlasının herhangi bir STEM konusunun bütünleşik olarak öğretilmesini ve öğrenilmesini esas alan bir öğretim yaklaşımıdır. Bütünleşik yaklaşım mühendislik temelli fen öğretimi olabileceği gibi teknoloji projesi tabanlı matematik eğitimide olabilir. Bu yaklaşımda öğretim; araştırma, problem ve proje tabanlı, özgün ve problem çözme becerilerinin kullanıldığı öğrenci merkezli bir ortamda gerçekleşir. Bütünleşik STEM eğitiminde amaç öğrenci başarısını artırmak, matematik ve fen alanlarını gerçek dünya tecrübeleriyle öğretmek ve STEM alanlarına ilgi duyan ve bu alanlarda uzmanlaşmayı hedefleyen öğrenci sayısını artırmaktır. Bu yaklaşım ilk ve ortaokul seviyesinden lisans eğitimine kadar olan öğrenme süreçlerinin tamamında gerçekleştirilebilir olmakla beraber uygulama kolaylığı açısından ilk ve ortaokul en uygun seviye olduğu saptanmıştır. Ancak bütünleşik STEM eğitiminin gerçekleşebilmesinde öğretmenlerin bu yeni yaklaşıma karşı algıları ve yeterlilikleri, okul şartları ve dersin geleneksel öğretilme metodu en önemli faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, alanyazın incelemesine dayalı olarak bütünleşik STEM eğitiminin ilk ve ortaokul araştırmalarındaki değişkenleri ve araştırma sonuçlarını tespit etmektir. Ayrıca, bu yaklaşımın farklı ülkelerde var olan ilk ve ortaokul uygulamalarından örnekler inceleyerek ülkemizde konu ile ilgili gerçekleştirilecek çalışmalara ışık tutmaktır.
URI
http://hdl.handle.net/11772/2382
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [56]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.