Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
Tarih
2017Yazar
Yılmaz, Ramazan
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Yıldız Durak, H.
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, 2016-2017 öğretim yılında 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda 202 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Bu araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca, veriler üç farklı veri toplama aracı kullanılarak elde edilmiştir. Bunlar; kişisel bilgi formu, bilgisayarca düşünme becerileri ölçeği ve dijital araçlar ile oynanan oyunların türünü belirlemek için kullanılan ankettir. Sonuçlar öğrencilerin ölçek geneli ortalamasına göre diğer alt ölçeklerden daha yüksek puan aldığını, eleştirel düşünme alt ölçeğindeki puanların ise en düşük olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin en sık oynadığı oyun kategorisinin giyinmek / makyaj oyunları olduğu tespit edilmiştir. Thepurposeofthisstudyistoidentifywhethercomputationalthinkingskillsamong secondary schoo lstudents differ depending on the type of digital games they play. The participants of this study were 202 secondary school students at 5th, 6th, 7thand 8thgrades during 2016-2017 academic year. Correlational survey methodwas used during this study. Furthermore, there were three different data collection instruments used. The first onewas “Personal Information Form”. The second one was “Computational Thinking Skills Scale” and the third data collection instrument was “Questionnaire for Type of Games Played with Digital Tools”. Results indicated thatstudents scoredhigher compared to other sub-scales while their scores from the critical thinking sub-scale was the lowest.The most frequently played game category of the students was found to be dressup/make-up games