Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors
View/ Open
Date
2019Author
Yılmaz, Ramazan
Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem
Metadata
Show full item recordAbstract
Çevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması
Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel mesafe algısı ve bilgi paylaşım davranışlarında farklı roller vererek yapılandırılmış tartışmanın etkilerini belirlemektir. Çalışmada ön test ve son test kontrol gruplarında yarı deneysel bir desen kullanılmıştır. Çalışma, bir üniversitedeki 111 birinci sınıf lisans öğrencisiyle 10 hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama teknikleri kullanılmış ve veriler İşlem Mesafesi Ölçeği, Bilgi Paylaşım Davranışı Ölçeği ve Öğrenci Görüşleri Belirleme Formu'ndan elde edilmiştir. Bulgular, tartışma grubu üyelerine (başlangıç, moderatör, savunmacı, kaynak araştırmacı ve özetleyici) rol verilerek yürütülen çevrimiçi tartışmaların, öğrencilerin çevrimiçi tartışmalarda işlemsel mesafe algılarını ve bilgi paylaşım davranışlarını azalttığını göstermektedir. Niteliksel veri analizinin bulgularına göre çevrimiçi tartışmaların nasıl yapılandırılacağı konusunda farklı öneriler sunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: çevrimiçi tartışma; atanan roller; işlem mesafesi; bilgi paylaşım davranışları The purpose of this study is to determine the effectsof structured discussion by giving participants in online discussion groups different roles intransactional distance perceptionand knowledgesharing behaviors. In the study, a quasi-experimentaldesign was utilized with pre-test and post-test control groups. The study was conducted with 111 first-year undergraduate students at a universityfor10 weeks. Quantitative and qualitative data collection techniques were used in the study andthe data were obtained fromtheTransactional Distance Scale, KnowledgeSharing BehaviorScale and Student Opinions’Determination Form.The findings indicate that online discussions carried out by assigning roles to discussion group members (starter, moderator, arguer, source searcher and summariser) decreased students’ transactional distance perceptions and improved knowledge sharing behaviours in online discussions. Different suggestionsare offered about how to structureonline discussionsin accordance with the findings ofthequalitative data analysis.